onsdag 29 augusti 2012

Kvällsfika.

Kom ihåg till mig själv: Kolla efter Neos tröja på dagis.
Han hade en långärmad tröja med sig till dagis och jag hängde den på hans hylla. När jag hämtade honom var han ute med bara t-shirt. Gick in och hämtade jacka och mössa men såg ingen tröja. Kom på detta lite senare. Har hans tröja hamnat på nån annans hylla och tagits med hem vet jag inte alls vad jag gör. En fin tröja och inte billig. Suck. Förstår inte hur en tröja som hänger på rätt barns hylla kan komma bort. Ett par gånger har Neo haft andra barns grejer på sin hylla. I somras hade han med sig en keps till dagis - första dan hamnade den på J's hylla. Jag tog hem den och skrev namn i den för att det skulle bli rätt. Andra dagen hittade jag den ännu en gång på J's hylla. Vad gör det för nytta att namnmärka kläder och annat om de ändå hamnar fel? Har inte fröknarna nån koll alls?! Suck.
Neo kraschade i soffan bara en halvtimme efter att vi kom hem. Han är såå trött nu för tiden. Just nu beror nog en del på förkylning men jag tror att det är jobbigt för honom att va ledig från fredag till måndag och sen blir det tre intensiva dagar med massa aktiviteter. Var bättre förr då helgen inte va lika lång. Men det är fröknarna som vill ha det så...

På kvällen tittade vi bort till syrran för en kvällsfika. Barnen lekte hejdlöst på golvet. Ett tag sen de lekte nu. Men i och med att klockan var läggdags när vi var där så var Neo överallt, kastade saker och va allmänt jobbig, som han alltid blir när klockan blir sent. Då slår han på extra energin och blir överjävlig. Blev nattning av bägge barnen när vi kom hem och det tog inte lång stund innan de sov.

Viggo åt vid sex, halv sju. Då borde han va hungrig nu. Fick i han ett par klunkar tillslut men sen gick det inte mer. Ville bara sova. Suck. Så förbereder mig för att vakna om ett par timmar igen och ge honom ett nattmål då han upptäcker att han är vrålhungrig. Vad är detta för "dumheter" han börjat med?! Han som sov så bra. Hoppas det är en fas eller pga förkylningen och att det går över snart. Vill ha tillbaka min sömn, tack.

Bilder från idag:
Neo sover i soffan efter dagis.
Neos sovstil nu - håller sig i spjälorna.
Viggo leker med storebrors garage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar