lördag 29 september 2012

Flyttat.

Sovit en natt och varit en dag i det nya huset. Neo somnade efter lite tårar, lite oro och ett lugnt samtal i en stor säng igår. Det är första gången han sover i en stor säng på riktigt. Jag är riktigt stolt över honom! Han sov hela natten utan problem. Nu under dagen har vi fixat här och var i huset. Ikväll gick nattningen av Neo ännu bättre. Vi hade en sån nattning jag länge velat ha. Han fick duscha och det gick bra tillslut. Han va orolig från början och bröt ihop. Men sen pratade jag lugnt med honom, försökte få det bra och roligt. Berättade vad jag gjorde och vad som skulle hända. Han fick en pyjamas på sig och sin välling. Vi läste saga - jag satt i hans säng och han satt intill mig och myste. Precis som det ska va. När sagan va slut la han sig på kudden och jag stoppade om honom. Körde igång Bilar på stereon. Sa godnatt och gick ut. Inte ett ljud hördes från hans rum efter det och han somnade nog fort. Helt underbart!

Imorrn blir det att fortsätta att packa upp saker, hämta mer grejer från det andra huset och pyssla lite. Vi har fått ordning i några rum.

Det ledsnaste idag var när Neo sa att han ville åka hem och sova. Då menar han det andra huset. Hoppas att han vänjer sig snart. Men bara vi får ordning lite mera och får det mer till vårat så ska nog allt ordna sig.

Bild på två pojkar som somnat för natten första kvällen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar