torsdag 13 september 2012

Kärlek mellan bröder

Dagens Neo: Neo hittade delar av en tumstock på gräset. Han sa att han skulle mäta. Han gick fram till mig och mätte mitt lår. Efter en stund sa han: Så, nu är det klart! Han började sjunga: Jag mår bättre, så mycket bättre, nu!

I bilen frågade vi Neo: Tycker du om mamma eller pappa? Han svarade: Tycker om mamma och pappa.
Frågan var ställd på skoj. Vi fick det bästa svaret! <3

Ibland kan jag tänka såhär och bli överraskad: Jag har en bebis! Det är helt otroligt. Trots att jag haft en bebis i 6 månader nu.
Jag hade blivit van vid att ha ett barn hemma. I nästan 3 år hade jag bara Neo och efter två års ålder klarar dem mycket själva, pratar en hel del, man kan leka ordentligt med dem osv.
Jag kan också få en wow-upplevelse när jag tänker på att jag har TVÅ barn. Efter att Neo föddes mådde jag så dåligt att tanken på fler barn var otroligt avlägsen. Men nu sitter jag här med två pojkar. Två pojkar som tycker om varann. Det syns. Neo frågar efter sin lillebror, gosar med honom spontant, sätter sig på golvet och leker lite där Viggo är. När Viggo ser sin storebror, får ögonkontakt, ler han med hela ansiktet. En, som jag tror, kärleksförklaring är när Neo sticker fram sitt huvud mot Viggo och Viggo tar tag i håret. Neo gör detta upprepade gånger som att han vill att hans lillebror ska ta tag i håret och Viggo älskar hår! Neo tröstar Viggo genom att sjunga, säga lille vän, stoppar in nappen ibland, säger hej fisen då som nu. Jag älskar att se deras kärlek. Jag hoppas innerligt att de kommer fortsätta att bry sig om varann och kommer hålla kontakten i livet.

Jag är så otroligt stolt och lycklig över mina söner! Enligt mig fick jag de allra bästa. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar