torsdag 27 september 2012

Hjärtsnörp.

Hjärtat höll på att stanna på mig förut. Jag fick Viggo att somna i min famn. Jag la honom på en kudde i soffan med större kuddar runt omkring i och med att vänder på sig. Jag gick iväg och gjorde annat en kort stund. När jag kom tillbaka låg han på mage utanför ringen av kuddar med huvudet precis vid kanten. Så hade han krypit en liten bit till framåt hade han ramlat ner. När jag såg det höll hjärtat på att stanna. Även fast det är mer än 3 år sen så känns det som igår Neo vände på sig i soffan och ramlade ner från soffan. Då var jag ändå i samma rum. Jag gick direkt och la honom i hans säng. Jag tror att det blir sovstunder i vagnen efter detta om jag inte sitter i soffan bredvid honom under hela tiden han sover.

Dagens Neo:
- Neo ska sova för han är jättetrött! *sjunger Ola/jag*
- Jag är inte tlött! Säger Neo med eftertryck.

Neo tittar på Djungelhjul. En krabba dansar med en kaktus. Neo går fram till mig och säger att han vill dansa med mig och tar tag i mina händer. Svänger på hela kroppen.

När Neo ska sova säger han att det är läskigt. (det mesta är mer eller mindre läskigt nuförtiden.) Jag frågar honom vad det är som är läskigt. Han säger där i fönstret och pekar. Jag frågar vad det är i fönstret. En bil svarar han då. (livlig fantasi har han ju.)

Neos favoritgodnattsaga just nu är Näpp, sa Alfons Åberg. Passar Neo perfekt då det är rätt mycket nä, nähä, näpp och nej från den pojken just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar