torsdag 20 september 2012

Förbannade jävla huvudvärk!!

Dagen har varit jobbig. Haft en helvetisk huvudvärk större delen av dagen. Ett par få tillfällen som den har blivit lite lugnare men den har suttit i hela tiden. Jag blir helt handikappad. Vill bara sova men det går ju inte riktigt. Idag var den sämsta dagen som huvudvärken kunde ha valt. Ola jobbar natt så han sov hela förmiddagen. Jag väckte honom vid ett. Vi åkte och handlade direkt efter att vi hämtat Neo på dagis. Köpte pizza och åt hemma. Lagom när vi ätit klart var det dags för Ola att åka. Han jobbar som publikvärd under hockeymatcher. Sen när hockeymatchen slutar är det direkt till jobbet som gäller, han kommer inte ens hem emellan. Så jag får ta natten själv igen.

Natten som var var jobbig. La mig när Ola åkte till jobbet. Somnade väl ca kvart i elva. Sen vaknade Viggo vid ett och tre. La honom hos mig, han sov bättre. Vaknade när Ola kom hem vid sex. Sen ringde väckarklockan vid halv åtta. När man vaknar så ofta och med bara ett par timmars mellanrum blir allting förstört. Inte konstigt egentligen att jag haft sån huvudvärk idag efter den natten. Jag önskar att Viggo kunde sluta böka så mycket under natten. Jag längtar så efter att få sova!! En enda natt... Kanske borde skaffa barnvakt över natten snart så att man kunde få tanka lite energi... Är helt slut på dagarna.

Får nog testa att lägga Viggo bredvid mig direkt ikväll. Kanske går bättre. Då slipper jag i alla fall att resa på mig och gå till hans säng.
Han vill inte riktigt sova nu heller, trots att han för en stund sen visade att han var trött. Jag har ont i huvudet och känner mig yr, inte lätt att sitta och gunga en bebis i all evighet då. Snälla, somna snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar