lördag 1 september 2012

Missnöjd bebis.

Ikväll har vi haft en väldigt missnöjd bebis och jag har verkligen inte vetat varför. Såna stunder är skitjobbiga. Han hostade inte speciellt mycket och när han hostade höll det bara i sig korta stunder. Men han ville inte va på golvet, knappt sitta i knäet, grät och gnällde i princip hela tiden, han ville inte sitta i vagnen, vi testade gåstol men det funkade inte. Vi alla som var där, både vuxna och barn, pratade och stojade med honom men det funkade små, små stunder. När vi bestämde oss för att gå hem somnade han i vagnen. Han vaknade på vägen hem men va nöjd med att sitta i vagnen. När vi kom hem började gnällandes igen. Jag trodde att han var hungrig. Fixade mat men nepp, det ville han inte ha. Gav honom medicin för natten och gav honom nappen. Då slocknade han i min famn. Jag la ner honom i resesängen vi har framme och han fortsatte att sova. När han somnade var klockan runt åtta. Han sover fortfarande. I morse hade vi en pigg och glad pojke så jag blev förvånad över hur han blev på kvällen.

Det var riktigt jobbigt att höra och se honom så missnöjd. Man känner sig verkligen helt hjälplös. Nu vill jag att denna förkylningen ska va över så att jag kan få tillbaka min goa och glada bebis igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar