söndag 2 oktober 2011

Badat i simhallen.

v. 21+2. <3

Idag har vi varit på Rosenlundsbadet med Fimpen, Isabell, Tessan och Alle. Det var kul och Neo trivdes utmärkt med att bada och med sällskapet. Busade någon av de andra med honom så tyckte han att det var kul och blev varken mammig eller pappig då, bara vi höll oss i närheten. Tyvärr hände det även tråkiga saker på badet. Han hoppade i bebisbassängen så att han halkade och slog i bakhuvudet i golvet. Det gjorde nog riktigt ont. Han blev jätteledsen och gnodde sig en massa i bakhuvudet. Men sen övergick ledsenheten över att det gjorde ont i argsinthet över att han ville bada igen. Men vi fick honom att lugna sig tillräckligt för att kunna äta lite macka och dricka lite juice. Han är helt vild i vattnet så hjärtat sitter i halsgropen mest hela tiden. Livrädd för att han ska hamna under vattnet och få i sig massa vatten eller halka och slå sig riktigt illa. Men det gick ju i alla fall hyfsat. Sen när vi gick ut till omklädningsrummet blev det riktigt stressigt. Neo tog sitt schampoo och skulle gå och duscha och jag var tvungen att låsa skåpet. Vi skickade iväg Isabell för att kolla om hon kunde se Neo och då hörde jag ett vrål. Det var Neo. Han hade halkat på golvet vid duscharna och hamnat på magen, sen när han började gå mot mig så halkade han och hamnade på rumpan. Stackars lilla unge! I duschen var han ledsen till en början av olika saker. Men sen gick det lite bättre och jag fick både honom och mig duschade. När vi var färdiga i duschen satte jag på honom en blöja så fort som möjligt och satte honom i vagnen. Han var jättetrött. Så han satt och vilade i vagnen medan jag gjorde i ordning mig. Det tog på krafterna att bada och slå sig så mycket, han var helt lealös när jag skulle ta på honom lite kläder. Min älskade pojke! Han fick skrubbsår på armbågar och knän.

Vi åt på Burger King och handlade på City gross. Riktigt trevligt! Neo tyckte att det var jättekul att ha Tessan och Alle bredvid sig i baksätet och busa med dem. Trots att han var trött så hade han inte tid att sova. Jag stannade kvar i Forserum med Tessan och Beca medan Ola åkte hem, packade om och gick ut med Shiva. På kvällen satt vi (Ola, jag, Neo, Tessan, Alle, Fimpen, Beca och Mackan) hos Tessan och Alle och spelade Bingolotto. Jag vann faktiskt 100 kr. Men hade ett nummer ifrån t.ex. 10000 kr. Lite smått irriterande! Han höll låda hela tiden och verkade inte trött även fast jag visste att han var alldeles för trött.

Neo somnade nästintill direkt i bilen på vägen hem. Han var inte svår att få att lägga sig i sängen i alla fall. Han ville till och med bli omstoppad, vilket händer endast när han är jättetrött. Gosunge!

Grattis till Akilles på 6 årsdagen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar