tisdag 4 oktober 2011

Mycket sparkar och buffar.

v. 21+4. <3

När jag lämnade Neo på dagis idag så fick jag höra något nytt, i alla fall för mig. Fröken M sa till barnen att ha händerna under bordet. Neo satte sina händer på ryggen direkt. Jag blev förvånad. Fröken M frågade Neo om han kunde säga varsågoda. Neo sa varsågoda. Då sa alla andra plus han själv tack så mycket. Sen började alla äta. = ) Det var så gulligt! Blev glad över att se att han kunde alla de där grejerna. = )

Mycket sparkar och buffar idag. Speciellt om jag är kissnödig och om jag sitter framåtböjd. Det blir väl trängre då. Men känns skönt att känna sparkar flera gånger om dagen. Inte bara lite grann på kvällen som det varit förut. Nu känner jag det på morgonen, mitt på dagen och på kvällen. Skönt! Men ännu är det inte några starka sparkar eller buffar. Så det lär nog dröja ett par veckor till innan man kan se sparkar utanpå magen. Men det gör absolut ingenting så länge jag känner något varje dag. Med Neo gjorde sparkarna ont väldigt tidigt, han var så stark och vild i magen. När han sparkade eller vände på sig tappade man andan.

Ont som fan i fogarna hela dagen. När jag fixade maten och väntade på att det skulle bli färdigt kunde jag knappt resa mig upp från kökstolen. Bajs också! Igår och idag har jag haft ont på samma ställe men ett nytt ställe från tidigare. Förut har jag haft ont på högra sidan rakt över skinkan men nu sitter det på vänster sida och närmare svanskotan. Det gör ont i hela svanskotan, det strålar ner i skinkan och benet. Inte ett dugg skönt. = (

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar