lördag 8 oktober 2011

Påfrestande nattning.

v. 22+1. <3

Allting går jättebra med Neo tills det är dags att sova, som vanligt. Han bråkar, skriker, vill inte samarbeta, ska läsa hur många böcker som helst, vill inte ha välling fast han ville ha det från början, är jätteledsen, ropar efter mig, säger nej, sträcker sig efter mig, vill komma upp, sitta i knäet osv. Listan kan göras väldigt lång. Jag tröttnar och mitt tålamod tryter mer och mer. Hade jag inte känt min son så bra som jag gör så hade jag skitit i allt och låtit honom vara vaken. Men han är trött vid den tiden och han måste ha sin sömn, vare sig det är en timme eller tre timmar mitt på dagen. Därför kämpar jag på och ska få honom att sova. När jag väl gick från hans rum och sagt sov gott sista gången så tog det max tio min så var han helt tyst och sov antagligen. Varför måste han bråka så satans med mig hela tiden?? Han är ju trött. Det är såå frustrerande och påfrestande för mig varje gång det ska nattas. = (

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar