lördag 1 oktober 2011

Lite shopping och lek.

v. 21+1. <3

Fullt ös hela dagen. Jobbade mellan 9 och 12. Direkt när jag kom hem var det att göra oss i ordning och packa skötväskan. Vi åkte iväg till Jönköping. Först åkte vi och åt mat på Sibylla. Efter det åkte vi till stadsparken. Neo fick springa omkring som han ville, vi följde bara efter. Han tyckte mest om att springa på gångarna av trall fram och tillbaka. Fort gick det också. Men han åkte en hel del rutschkana också plus gungade en liten stund. Vi var i parken i ca 45 min. Sen blev det A6 för några ärenden. Vi var ute efter ett par badbyxor till Neo – vi kom hem med tre par strumpor till Neo (ett par var det Bärgarn på), två par badbyxor till Neo (ett par är alldeles för stora så de får ligga på hyllan till framtiden), en baddräkt till mig (sitter jättesnyggt och känns skön, känns lite bättre att ha baddräkt än bikini just nu). Riktigt bra köp alltihopa! = ) När vi var helt färdiga och åkte hem var klockan halv sex. En mycket bra dag! Neo fick lite lördagsgodis – Tom & Jerry-kex, vindruvor och godisbjörnar. = ) En favoritblandning helt klart. Vi la honom vid halv åtta och när han hamnade i säng var han mycket villig till att sova. Det har ju varit massa spring idag och han sov bara under tiden vi åkte in till Jönköping. Han la sig direkt på kudden, ville ha täcke, njöt av nappen och blundade nästan direkt. Han sa natti natti och sen var det inte mer med det. Han har inte sagt ett ord sen jag gick från hans rum. En skön omställning till skillnad från de andra skrikkvällarna. Morgondagens planer är en tur till simhallen med Ola, Neo, Fimpen, Isabell, Tessan och Alle. Synd bara att Beca skulle jobba annars hade hon också följt med.

När jag stod i provhytten och provade baddräkten såg jag hur stor magen har blivit. Den börjar stå rätt ut från kroppen så att säga. Det är inte så mycket uppåt mot brösten utan mera rakt ut. Det är en riktig bebismage! = ) Fint. = ) Jag kände mig snygg i baddräkten också. Har varit lite sådär med att visa magen och gå i alldeles för tajta kläder. Jag vet inte varför. Jag borde ju vilja visa upp magen nu när den faktiskt ser mera gravidmage ut än fet mage. Nu blir den ju bara större och ”vackrare”. Hoppas bara på att jag inte får några flera bristningar, räcker med de gamla strecken jag har. Vill bara att ångesten kring allt detta ska försvinna så att jag slipper må dåligt. 

Har gått 53,2% av graviditeten nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar