måndag 3 oktober 2011

Nu kanske det blir rätt på Ellos.

v. 21+3. <3

Neo: Jag sa vad hände nu då och Neo härmade mig. Det lät så gulligt. = )
Han är trött idag, riktigt trött. Han sov till halv nio idag men ändå är han seg och slö hela förmiddagen. Han gosar med Ola och gäspar vid elva. Halv tolv lämnar jag honom på dagis. Han började äta med bra aptit när jag gick därifrån i alla fall. Men jag tror nog att han somnade gott sen på dagis. Det var fröken E som var när jag hämtade honom och då får man inte reda på något sånt – hur han ätit, sovit och vad han gjort under dagen, i och med att fröken E och fröken S är på den stora avdelningen. Det är lite tråkigt. Men han är lugn under kvällen och är lugn under nattningen. Även fast han protesterar lite när jag säger god natt är han lugn och han säger inget när jag väl har gått ner.  Nu har han varit tyst ett bra tag så han sover antagligen, vilket är riktigt skönt. Han somnade på max 30 min.

Plutten: Sorterade upp all smutstvätt i olika högar så att jag lättare ska se vad som ska tvättas och sen slängde jag in en maskin. Fy fan vad ont i fogarna jag fick! Hoppas innerligt att tvätten är färdig och bara ska slängas in i torktumlaren när jag ska sova. Mina enda mammabyxor ligger i tvättmaskinen och jag har upptäckt att det inte är ett dugg bekvämt att gå i mjukisbyxor ännu. Magen är inte tillräckligt hård så den guppar väldans mycket. Det extra tyget på mammabyxorna håller magen på plats och det är ett jätteskönt stöd.

Idag ringde Ellos till Ola just för att vi ännu en gång fått fel storlek på mina mammabyxor (tredje gången). Det hon i telefonen kunde kläcka ur sig är att det är franska storlekar så man får tänka lite annorlunda. Så nu beställde ju jag 44 och fick en 46. Den franska  44a är en svensk 46a. Så nu skulle hon beställa en 42a så att det skulle bli en svensk 44a. Jag provade ju byxorna  så en svensk 46a är ju alldeles för stort och det visste jag ju innan. Ola pratade med en på Ellos förra gången byxorna kom i fel storlek och då fick vi inte reda på detta. Annars hade jag ju haft byxorna i rätt storlek nu. Så jävla irriterande! Men men, nu skulle vi skicka tillbaka byxorna och sen skulle hon fixa ett par nya byxor. Vi fick i alla fall 100 kr i rabatt. Tack så mycket! Hoppas innerligt att byxorna passar denna gången. Annars är det ju bara att gå ner i storlek om så är fallet när vi vet om detta…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar