lördag 15 oktober 2011

Lite vagnfynd.

v. 23+1. <3

Neo: Han sov hårt och länge vid middagsluren. La honom vid halv ett och han sov i nästan tre timmar. Efter det har jag tyckt att han varit varm – varmare än vanligt. Han har också blivit ledsen eller gnällig för små saker. Han ville inte ha någon mat heller, bara dricka saft efter att han sovit. Då var det många timmar sen förra gången han åt något. Så för en stund sen när jag bytte hans blöja tog jag tempen bara för att kolla – han hade 37,9 i temp. Inte riktigt feber men förhöjd temp. Så japp, min instinkt var rätt. Han är lite snorig emellanåt men inte direkt förkyld. Så vet inte alls vart den där förhöjda tempen kommer ifrån. Hoppas bara att han är lite piggare och att han tempen sjunkit imorrn. Vi ska sitta en hel del i bilen plus att vi ska på 2 års kalas på eftermiddagen. 

Plutten: Massor av sparkar under dagarna. Hårdare och man känner av några kullerbyttor emellanåt. Man känner tydligt att rörelserna flyttar sig sakta men säkert uppåt. Nu har livmodern växt förbi naveln. Känner av sparkar eller slag bredvid naveln och däromkring. Allting växer så fort nu. = ) Har problem med foglossningen emellanåt. Svanskotan är åt helvete. Dock det enda stället jag har ont just nu i ryggen men det är tillräckligt. Kan inte sitta för länge, knappt alls innan det gör skitont. Just när jag sitter ner eller står upp gör det inte ont men när jag ska ställa mig upp eller ändra ställning känns det som att något går sönder i svanskotan. = ( Jättejobbigt emellanåt. Så då får jag gå upp och gå ett tag, mest bara för att få en paus från det onda. För sen om jag sätter mig ner och ska upp igen så gör det ont igen. = ( Bajs! Men skönt ändå att jag kan gå utan att ha ont. 

Shopping: Igår var vi på Babyproffsen och kollade på barnvagnar igen. Har inte kunnat enats om någon. Men nu kom vi överens om två olika Emmaljungavagnar. Så Ola kollade på Blocket om han kunde hitta någon billig. Han hittade en av modellerna som var billig på Blocket. En Emmaljunga Cerox och en sulky. Sulkyn ska Neo ha i bilen – använda t.ex. på A6 eller på vår/sommaren. Med Emmaljungavagnen får vi myggnät och mjuklift iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar