fredag 7 oktober 2011

Kompisar på besök.

Mamma kom under morgonen och ska vara under helgen.
På eftermiddagen kom Fimpen, Beca och Tessan. Vi umgicks, pratade, killarna spelade x-box och sen åt vi kinamat på kvällen. Tyvärr fick dem åka hem tidigare än tänkt då Beca blev lite dålig. Men det får vi ta igen nästa gång. Det bestämdes också att Fimpen ska komma till oss på måndag mitt på dagen och leka med Ola.    = )

Plutten: Jag tror att jag känner av bebisens hicka emellanåt. Det är ett starkt dunk som kommer regelbundet. Det känns inte alls som en spark eller liknande rörelse från bebisen. Utan ett dunk på insidan, långt in i magen så att säga. Svårt att beskriva men jag har känt på samma sätt ett par gånger nu. = ) Sparkarna kommer oftare under dygnet och har blivit starkare så att man känner dem tydligt. Än så länge gör dem inte ont så det är skönt. Kommer nog mer de sista veckorna då det är trångt därinne.

Neo: Han trivdes jättebra med att ha folk här. Han blir sprallig och ska visa upp sig, speciellt när han ser att han får reaktioner – typ skratt, vi härmar osv. Då kör han fullt ut. = ) Kul att se! Han trivs mycket bra med våra kompisar – han ser väl mer upp till Fimpen och Alle som ”lekkamrater” och spexar mer med dem. Men han pratar gärna med Beca och Tessan, berättar saker och visar lugnare grejer som han kan. Känns så roligt!! Fimpen är ju Neos fadder så det är kul att se hur deras relation är och utvecklar sig.
Nattningen gick bra men det var nog för att Ola var hemma. Har märkt det att när jag är själv med honom så blir han mer ledsen, reagerar starkare, slåss, slår sig själv och frågar mycket efter sin pappa. Han är lugnare i sig själv när hans pappa är hemma, även fast han inte är i samma rum. Jag får inte gå för långt ifrån honom för då ropar han efter mig, blir jätteledsen. En sorts av separationsångest. Just den grejen är samma med Ola. Ibland är det jobbigt om jag måste gå ifrån honom, om så bara för ett par minuter. Han är rätt svartsjuk då jag inte får ha något annat barn i mitt knä, eller ens hålla något annat barn i handen. Sen kvittar det vem det är. Han är egotrippad och alla leksaker som han tycker om är hans – ingen annan får ha dem. Då säger han: Min leksak och liknande. Hoppas att det bara är en fas som går över när han blir lite äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar