fredag 7 mars 2014

Barnen leker med lego

Gjorde klart Dockan Ingrid idag (virkad). Vissa detaljer kan göras men dockan i sig är färdig. Blev riktigt nöjd med den då det är helt efter eget mönster.

Så fort jag står upp känner jag hur det svider rätt fram därnere, inte mellan benen. Det känns som ett klot där det svider. Antar att bebisens huvud åker ner i bäckenet varje gång jag ställer mig upp för det slutar svida direkt när jag sätter mig ner.

Neo och Viggo får leka med smålego och de sköter det rätt bra. Neo bygger ihop en bil på egen hand och efter egen fantasi. Blir superstolt när han visar upp den. Han har blivit så duktig på att bygga med lego och att använda fantasin den senaste tiden. Jag är inte ett dugg orolig för hans del. Bara han kan få rätt verktyg vid klippning, målande, skrivande så blir nog allt bra. Skönt att det bara är det att fokusera på och inte en massa annat som det varit innan.

Neo blir övertrött och Viggo gäspar vid 19. Men de somnar inte förrän runt 21-21.30. Hmm... Ungar!!

Väder: Storm!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar