tisdag 18 mars 2014

En väldigt tidig och jobbig morgon för Viggo

Går upp med Viggo vid 3.30. Han har astmahosta igen - får ingen paus mellan hostningarna och är nära att kräkas vid varje hostning. Ringer 1177 för att rådfråga då det känns som att inget vi gör hjälper. Efter att ha fått airomir och flutide (ventoline och kortison) i masken + alvedon då han senare får ca 38,5 i feber så somnar han i vagnen då hostan lugnar sig. Jag och Ola får sova en stund till innan Neo vaknar strax efter 7. Kommer antagligen känna mig mer död än levande under dagens gång.

Viggo har varit pigg och glad hela dagen efter de där timmarnas sömn på morgonen. Hostat lite i perioder om han sprungit eller stimmat för mycket. Skönt att se hans vanliga jag efter den jobbiga morgonen. Han sov ca 3-4 timmar mitt på dagen, tror att han behövde det.

Barnen har lekt en hel del idag. Tittat på film och spelat lite. Jag har virkat en del och det är skönt att se kroppsdelarna bli fler och fler. Kollat på Grey´s Anatomy samtidigt.

Vi har strul med avloppet igen men det verkar vara rören i huset som bråkar (gamla rostiga cementrör). Jävla avlopp!! Typ en gång i halvåret strular dem...

Haft lite mer sammandragningar än vanligt under dagen. Bebis har bökat en hel del nere i bäckenet så att det har ilat massor. Hoppas att det gör kroppen mer redo.

Neo blir stimmig vid nattningen, även denna kvällen, så jag håller på att bli galen. Varför kan han aldrig va lugn när man ska läsa saga..?
Viggo somnar ungefär vid 20.30-21 efter lite snurr och hosta. Neo hade somnat under de fem minuter han legat i sin säng medan jag satt inne hos Viggo - med lampan i taket tänd, utan täcke och ingen saga igång i stereon. Han var nog väldigt trött efter den lite tidiga morgonen för honom (7.15 är väldigt tidigt för att va Neo en ledig dag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar