måndag 17 mars 2014

Besök hos läkare för igångsättning

Viggo vaknar vid 6 och är ledsen. Han somnar om tills min väckarklocka ringer vid 7. Riktigt jobbigt att gå upp.
Neo går till dagis, Viggo får va hemma då han lär få en massa hosta när han leker på dagis. Bättre att ta det lugnt hemma då.

Är hos läkare på mvc för att prata om igångsättning för att slippa en repris på Viggos förlossning. Jag och läkaren kom överens om en plan. Så nu är det lite mer koll på min kropp. Känner mig lugnare nu även fast det i slutänden skulle komma igång av sig själv. Har jag börjat öppna mig så kör de igång förlossningen/hjälper det på traven. Skönt! Så då slipper jag öppna mig lite, ingenting händer på ett tag och sen pang boom ska bebisen ut på en gång som det blev med Viggo. Den tanken lugnar mig massor! Hoppas att jag slipper gå på övertid och jag tror faktiskt att jag slipper det. Nu får vi se när som bebis tänker titta ut. Jag längtar så mycket efter bebis!! <3
Läkaren undersökte mig för att kolla dagens status - tappen va helt omogen, hjärtat lät bra, blodtrycket var perfekt.

Fixade nytt leg idag - det var på tiden. Jag, Ola och Viggo åt lunch på Sibylla innan vi åkte hem för att lägga Viggo och hämta Neo på dagis.

Neo blir speedad på kvällen. Sånt gör mig galen. Hans beteende får igång Viggo så att även han blir stimmig.
När jag är påväg ut från Viggos rum tittar han på mig och säger: Dum mamma. Han har börjat säga ordet dum väldigt mycket på sistone då det antagligen låter roligt att säga det men just den kombinationen dum mamma har jag inte hört innan. Jag tänkte bara - godnatt på dig med.

Viggo somnar mellan 20.30-21. Neo strular igen och somnar vid 21-21.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar