onsdag 8 oktober 2008

En tv-kväll


Har suttit och tittat på tv sen klockan åtta. Bara varit bra program idag och det var längesen jag verkligen tittade på tv. Först var det Bonde söker fru, sen Oskyldigt dömd, efter det Världens härligaste män och nu tittar jag på Shark. Bönderna är så gulliga, Micke Persbrandt är ascool vad han än gör på tv, Ann Söderlund har något visst som man inte kan sätta fingret på och Shark är en mycket bra krimserie. Har tagit det mycket lugnt ikväll, precis som jag ville. Katarina var här i högst fem minuter då hon var ute med hundarna. Hon började genast gnälla om att Ola inte hade burit upp ströbalen till övervåningen och annat. Det är visst det enda hon kan göra, gnälla på andra. Önskar hon kunde kolla på hur städat eller inte städat hon har det själv och göra något åt det först innan hon gnäller på någon annan. Vi städar när vi vill och kan och orkar. Vårat hem, vårat val. *suck*

Började läsa ur Snälla pappa, nej. Den verkar bra men det lär ju vara hemsk. Handlar om en pojke som gör allt för att hans pappa ska älska honom men får hela tiden höra att han inte är värd det. Han blir misshandlad både psykiskt och fysiskt då han är "olydig". Riktigt hemskt!

En timme kvar tills Ola kommer hem från jobbet. Får se vad jag gör under den timmen. Kanske börjar plocka lite på vardagsrumsbordet... Det borde göras men finns orken? Får se hur jag gör. Finns ju alltid en dag imorrn med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar