fredag 17 oktober 2008

Trött men ändå för pigg


Vecka 12 (11+1) <3
Jaha, varit vaken sen fyra då väckarklockan ringde för att Ola skulle gå upp. Det tog ett tag att få upp honom och trots att jag låg kvar i mörkret med stängda ögon så kunde jag inte somna om. Jag blev kissnödig och gick upp och sen var det kört. Jag låg och läste en timme i sängen för att se om jag kunde bli tröttare av det men inte då. Så jag tog på mig morgonrocken och gick ner i vardagsrummet. Så har suttit och kollat på tv och suttit vid datorn sen halv sex-sex. Såg lite mer än halva "Black Jack", den är jättebra tycker jag (älskar bra svenska filmer) och nu närsomhelst börjar "Paradiset". Inte den bästa av de filmerna men den får duga så här på morgonkvisten. Känner att jag har grus i ögonen och vill bara sova men är också för pigg för att kunna somna. Så det blir ändå att ligga och vrida och vända på mig i sängen, då kan jag lika gärna sitta framför tvn och datorn. Får väl sova någon timme sen annars, för jag lär nog vara trött. Innan jag satte mig vid datorn och tvn gav jag marsvinen grönsaker, glömde ta upp skålarna igår när jag skulle sova. Var inte inne i köket annars hade jag sett dem och gått upp med dem. Men de pep glatt när jag kom in i rummet och jag tror nog att de smaskar för fulla muggar just nu däruppe - alla fem. =)
Har inga direkta planer för dagen. Ska betala hyran för lägenheten (längtar tills jag slipper den) och förhoppningsvis kan jag fixa allt med CSN så att jag kan skicka in den. Då kanske det löser sig också framöver. Annars får jag ringa dem och säga som det är. Inte lätt att ordna upp saker när man inte når fram till dem som kan fixa det... *suck* Vill bara att all skit ska vara över snart... Så att jag kan fortsätta leva mitt liv i lugn och ro, precis som jag vill ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar