måndag 6 oktober 2008

Plåga sig själv


Vecka 10 (9+4) <3

Jag är proffs på att plåga mig själv. Alltid samma sak. Jag lär mig aldrig.
Mellan att det tog slut med mitt ex och att jag blev ihop med min sambo tog det inte många dagar. Jag vet att det inte var så bra kanske. Men jag väntade tills jag visste att det var slut med exet för jag vill verkligen inte vara otrogen. Jag hade knappt några känslor kvar för exet då vi var ihop på distans plus att det var så mycket strul just pga avstånd och pengar. Jag övervägde länge för hur jag skulle göra till det bästa. Mitt ex sa till mig innan jag ens blev intresserad av min sambo att han aldrig skulle älska mig om jag inte flyttade närmare honom och vårat förhållande skulle vara som det var resten av tiden. Jag tyckte inte om tanken på att det inte skulle hända något och jag skulle åka till honom en vecka i månaden. Det tilltalade mig inte ett dugg så känslorna svalnade.

Nu är det så att jag gillade exet som vän och jag tyckte vi hade det roligt ihop. Men mitt ex vill inte veta av mig efter att han fått reda på att jag blivit ihop med min sambo så nära inpå han och mig. Men jag undrar också varför han reagerar så otroligt intensivt om han nu inte älskade mig? Då vi hade samtalet där vi gjorde slut så sa han att det hade ju varit trevligt att fortsätta träffas ändå och ha sex för det är ju trevligt. Sen när han får reda på om mig och sambon så kallar han mig för slampa och grejer och säger att jag är lättfotad och att jag hoppade säkert i säng med sambon direkt för det är ju inte så svårt att få av mig kläderna osv. Jag fattar ingenting!!

Jag vet att han typ hatar mig för det jag gjorde och han har blockat mig på varenda sida på nätet. ÄNDÅ vill jag inte släppa honom helt. Jag kollar runt på nätet efter honom och jag vill bli vän med honom.
Ikväll skickade jag ett sms till honom. Varför sätter jag igång denna cirkus trots att jag vet hur det slutar? Han vill ju inte ha någon kontakt med mig, varför envisas jag då med det?
Jag har inga såna känslor kvar för honom - jag älskar min Ola och ingen annan, det är honom och våran bebis jag vill leva med. Det handlar inte om något sånt! Jag vill bara vara vän med honom...
*suckar tungt* Behöver råd, vad ska jag göra?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar