måndag 27 oktober 2008

Vägning

Vecka 13 (12+6) <3

Vaknade vid nio-tiden och det var rätt svårt att somna om då jag var ordentligt täppt i näsan. Funderar på om det verkligen bara beror på att jag är gravid eller om det även beror på att det är svinkallt i rummet. Vilket fall som helst är det väldigt irriterande. Hatar att inte kunna andas normalt. Efter ett tags vridande och vändande i sängen gav jag upp. Jag blev alldeles för kissnödig för att kunna ligga kvar också. Så hoppade in i duschen och det var en STOR skillnad att duscha nu med kort hår och förut med långt hår. Mindre långa hårstrån över hela kroppen och lindade runt fingrarna. Kortare tid i duschen och jag kunde njuta mera av duschen. Nu är duschningen positiv istället för negativ. Hatade att duscha förut, var bara jobbigt.

När jag var färdig vägde jag marsvinen. Viktigast var egentligen att kolla Pixlas viktuppgång men passade på att ta allas vikt.
Pixla - 579 g.
Emmy - 644 g.
Angel - 648 g.
Optimus - 924 g.
Windex - 987 g.
Emmy hade gått upp mest och Pixla minst, tyvärr. Hanarna är riktiga klumpar nu. De känns när man tar upp dem och hanterar dem att de väger en hel del jämfört med när vi skaffade dem. Stora pojkar och små flickor.

Kollar på "Beck - pojken i glaskulan" och kollar runt på nätet. Katarina kommer hit senare när tjejerna (förhoppningsvis) sover. Då ska hon klippa klorna och städa buren. Jag ska väl hjälpa till - antagligen med att vakta barnen medan Katarina fixar. Honornas bur är större och lite jobbigare att städa än hanarnas så den får oftast Katarina ta.

Nu ska jag fixa till frisyren och fortsätta med mitt pyssel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar