fredag 22 juli 2011

Inskrivning!

Idag var det äntligen dags för inskrivning. Först togs det en massa prover – tre rör togs och sen stick i fingret. Jag blev svimfärdig när hon stack mig i armen då hon var tvungen att gräva lite och stack gång på gång inne i armen. Det gjorde ont och var obehagligt. Så jag fick vila en stund och jag var genomsvettig, illamående, fick lock för öronen. Blev jättetrött efteråt. Sen fick jag väga mig och lämna urinprov. Alla tester var bra och jag vägde 71,7 kg just då. Ca 2 kg mindre än inskrivningsvikten med Neo. = ) Blodtrycket var på 118/66. Bra antar jag då hon inte sa något. Efter att alla prover var färdiga skulle den nya journalen fyllas i med en massa info. Den förra graviditeten togs upp, förlossningen, tiden efter, att jag gick till psykologen, min mage osv. osv. Massor skulle tas upp. Mötet tog en timme allt som allt. Sen ska jag till läkaren den 1 aug och sen blir det NUPP-ultraljud den 3 aug. Då får jag se våran bebis! Plus att jag får reda på om den är frisk, dvs inte har något kromosomfel. Så jag tjatade inte om vul för det är ju snart den 3e. = ) Längtar massor! I september blir det rutin-ul. Så det rullar på. Nu har allt satts igång och jag har lite datum att se fram emot. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar