lördag 16 juli 2011

Neo gillar Lilla sjöjungfrun.

v. 9+3. <3

Våra bekanta Susse och Back fick en Emil idag på morgonen.

Idag var det kalas för O. Så ett par timmar på eftermiddagen tillbringades hemma hos Katarina och Ted.

Neo: Han ville mest leka med de stora grabbarna men det gick ju inte då de lekte med smålego och byggde torn och banor i sandlådan. Det märks att han inte riktigt vill leka med Ebba och Linnea längre. De har inte samma intressen även fast han tycker om Ebba och Linnea. Så fort det kommer en till pojke så dras Neo dit. = ) Så han kanske behöver en lillebror? Men jag hoppas att han får en ordentlig kompis på dagis som han kan leka med. I husen runtomkring här finns det bara tjejer. Jaja, jag tror nog att det löser sig. Men det är kul att se hur han dras till andra pojkar och hur han försöker impa och locka till sig deras uppmärksamhet. Det är inte alltid det går men det beror oftast på åldern på den andra pojken.
Neo har fått en ny stereo. Den andra var min gamla och kassetten hade gått sönder så man kunde inte köra kassettband alls. Sen har den nya lite andra finesser. Jag testade ett kassettband häromkvällen för att testa. Det funkade jättebra och det var häftigt att se att det funkar fortfarande. Banden är ju sen jag var liten och då användes dom flitigt. Han har börjat gilla Lilla sjöjungfrun då de har kört den på Playhouse Disney. Jag har Lilla sjöjungfrun på kassettband så den körde jag igång. Så nu har han tjatat om Ariel i två kvällar i rad. Jag ska läsa Chuggington och han ska lyssna på Ariel. Gulliga pojke! <3
Idag är Neo 2 år och 2 månader!

Bebis: Har känt mycket i ligamenten idag. Ibland är det helt lugnt och när det väl kommer så känns det riktigt ordentligt. Det är ju ett bevis på att det växer och har sig. Hoppas bara att det är en levande bebis som växer därinne. Jag måste få reda på om det är en levande bebis därinne så att jag klarar mig fram tills jag kan känna fosterrörelser. Det är något som jag verkligen ser fram emot. Med Neo började jag känna de första buffarna i vecka 17 och förhoppningsvis börjar jag känna rörelser lite tidigare denna gången. Så 5-6 veckor till kanske. Hoppas det går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar