onsdag 6 juli 2011

Vecka 9.

V. 9 (8+0). <3

Vi var i lekparken idag. Gått en massa så det har känts i foten men det har ändå känts hyfsat bra att gå på, vilket är positivt. Varit trött – sena kvällar och tidiga mornar har börjat ta stryk på mig. Handlade lite efter lekparken. Neo har varit en mycket rastlös pojke – åtminstone på eftermiddagen/kvällen då han varit med mig. Det märks helt klart att han inte är på dagis. Hur sjutton ska vi klara av hela sommaren? Blir väl kanske lite bättre sen när Ola och jag är hemma samtidigt så vi kan hitta på lite saker som roar och rastar Neo. Han har ätit dåligt idag så nattningen gick inte jättebra trots att han drack upp välling. La honom vid sju. Vid nio gick jag och hämtade honom. Han fick en banan och flaska välling. Bananen åt han upp men sen tror jag inte att han drack något av vällingen då det var massor kvar i flaskan på morgonen. Han somnade inte så långt efter att jag lagt honom så bananen var ett bra val att sova på. = ) Vaknar till lite och gnäller vid tjugo i elva men somnar om direkt. = ) Men pga den krångliga nattningen så förstördes hela min kväll och min egentid. Fick ingen nervarvning så när jag skulle sova (alldeles för sent) så var jag inte trött. = ( Urk!

Dagens steg: 5500 kg + cykling 800.

Veckans vikt: 71,2 kg. 

Bebisen: Embryot är nu stort som en jordgubbe, cirka tre centimeter och fötterna är cirka två millimeter stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar