lördag 18 juni 2011

Förstörd sovmorgon.


V. 5+3. <3

Vaknade redan vid sex imorse och trodde att jag hade försovit mig. Den gången var det skönt att veta att jag faktiskt hade sovmorgon ända till nio. Men sovmorgonen blev inte så skön som jag trodde. Vaknade vid sju och kollade på klockan, vaknade vid åtta och kollade på klockan… Sen vaknade jag flera gånger fram till klockan nio då klockan ringde. Skitjobbigt! Man blir ju helt förstörd av att vakna och somna hela tiden. Sen drömde jag konstant under dessa timmar då jag åkte in och ut ur sömnen. Då blir det ingen ordentlig sömn heller. = ( Så jag har varit dödstrött hela dagen. Inte alls roligt. Jobbade mellan 10 och 14 så det var inte så kul att vara trött då. Men de timmarna gick hyfsat snabbt ändå. = ) Sen när jag kom hem åkte vi till Jönköping. Ska på Ulrikas 41 års kalas imorrn så vi kollade efter present. Hittade massor men visste inte vad som skulle passa riktigt. Vi köpte två saker – en fejkflaska som man kunde öppna och inuti låg det vinöppnare och lite andra såna tillbehör + en liten påse med té, smaken var jordgubbar med mjölk. = D Vi köpte också en batmandräkt till Neo som han kan ha på Ebbas och Linneas maskeradkalas nästa helg. Det var tröja och byxor i lite pyjamasstuk plus en mantel till. = ) På BR hade dem inga maskeraddräkter alls i hans storlek. Helt värdelöst! Denna dräkten hittade vi på Åhlens.

Neo: Han har börjat säga Carro till mig allt oftare. Han tycker väl att det är roligt. Det är många gånger han ropar Carro eller Ola efter oss istället för mamma och pappa. Ibland är det gulligt. Han säger Cajjo och Oja. = )

Bebis: Märker att jag blir lätt åksjuk men det går ju över när man väl har kommit ut i friska luften och ta det lugnt. Mår illa också när jag ätit för mycket eller när jag börjar bli hungrig och måste ha något i magen. Annars mår jag inte alls illa vilket är riktigt skönt. = ) Så bara se till att äta innan man blir hungrig och inte äta för mycket. = D Men det ska jag väl klara av. Har haft lite ont i ligamenten idag – på båda sidorna, hugger till liksom och håller i sig en stund. Det gör att jag har mått lite, lite illa också. Ungefär som vid mensvärk – samma känsla, samma reaktion. Känt mig svullen till och från. När vi gick på Åhlens kunde jag inte låta bli att hålla en hand på magen. Den är ju redan rund sen innan och känner man sig svullen då så kan man inte låta bli att drömma lite. Hittade en jättegosig filt som jag skulle vilja ha till bebisen – lammullsfilt, vanligt tyg på ena sidan och mjukt och lent ull på andra. Men det är väldigt mycket tidigt att börja köpa såna grejer redan nu när jag bara är i vecka 6 och inte ens gått till mvc på första besöket. Men gud vad jag längtar tills jag får börja köpa bebisgrejer. Sånt vi inte har hemma sen innan och sånt som ska vara personligt till bebisen – gosedjur, nappar, filtar, lite nya kläder, skallror och annat smått och gått. Men jag får nog hålla mig med att köpa grejer till vecka 20-25 åtminstone. Då har man ju varit på RUL och förhoppningsvis har vi fått reda på könet redan då. = D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar