tisdag 28 juni 2011

Neo får utbrott.


Neo: Idag har han varit förjävlig. Jag har dock inte fått ta hela smällen utan Ola har fått ta en hel del. I affären fick han världens utbrott. Han var trött och hungrig. Han skrek, han fäktades och levde om. Han ville absolut ingenting. Vad man än frågade honom så var det en massa nej. Han ville ha korv men han ville varken sitta i kundvagnen eller i bilen för att äta den. Han skrek sig nästan hes och blev okontaktbar. Han slutade inte förrän jag hade lagt honom i sängen och han somnat. Jag fick bära upp honom skrikandes till sängen… Jättekul! Neo hade varit sån här från och till under tiden jag jobbade – dock inte när han var hemma. Men de var och åkte lite plus så var de hos farfar. Där var han jobbig. Efter jobbet åkte vi allihopa ner och badade. Han bråkade med oss på samma sätt som tidigare när vi skulle ta på honom badblöja och UVdräkt. Han skulle bara bada. Tillslut fick vi på honom och han fick bada. Under tiden han badade var han precis som vanligt. Han hoppade, skvätta vatten, lekte med hink och spade, slängde sig i vattnet osv. Men sen när vi skulle åka hem så började hela grejen igen. Han skrek, brottades, fäktades osv. Han var åter okontaktbar. Det var bara att försöka linda in honom i badlakanet och trycka ner honom i vagnen (vi var verkligen tvungna och trycka ner honom i vagnen) och sen gå upp till bilen. Där var han lite lugnare. Då fick vi av honom badkläderna och på med vanliga kläder och ny blöja. Men sen var det bara att tvinga honom och trycka ner honom i bilbarnstolen och efter mycket om och men satt han fast. Han lyssnade bra och lugnt på sagan och somnade sen snabbt. Så det verkar som att han får såna här utbrott när han är trött och möjligtvis hungrig. Skitjobbig är han. Men det är bara att bita ihop och göra det man måste göra, inte försöka konversera eller komma fram till något med honom för det funkar inte alls. Han är så inne i sin värld och i sitt utbrott så det är bara att köra på och skita i honom. Tråkigt men sant.

Bebis: Tar mina vitaminer så har börjat bli trög i magen. = ( Usch. Blir lättare att få förstoppning och sen bajsar jag sönder mig när det väl är dags. = ( Hatar detta! Hoppas innerligt att dem inte tycker att jag ska ta extra järntabletter sen för det ger mig total förstoppning och skulle leda till att jag skulle få använda laxermedel konstant fram till dess att bebisen kommer ut. Vet hur det var förra graviditeten men då orkade jag inte bry mig om vitaminerna heller. Så då fick jag äta extra järntabletter och åt det någon vecka och jag kunde inte skita överhuvudtaget, plus att bajset var svart, kolsvart. Inte alls kul när jag redan sen innan har problem med den biten. Som upplagt för hemorojder. Så nu ska jag köra på med mina vitaminer på riktigt och hoppas att lite torkade frukter kan hjälpa tillräckligt. Det är inte hälsosamt att bajsa en gång i veckan och sen bajsa sönder sig… = ( Inte så trevligt ämne men måste skriva av mig lite. = / Haft fruktansvärt ont i vänstra bröstvårtan idag. Bh:n har skavt hela tiden. Det stack till hela tiden och det var inte alls kul.

Dagens steg: Cykling – 1600.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar