måndag 20 juni 2011

Tidig morgon.


V. 5+5. <3

Förmiddagsveckan är här. Härligt! Jag trodde ju då att nu får jag en massa sovmorgnar men inte idag. Neo vaknade vid halv sju och var ledsen. Jag vet inte riktigt vad han blev ledsen över då han hade napp och allting verkade bra. Men han ville inte somna om för han var tillräckligt pigg. Urk, för att gå upp så tidigt när man inte behöver. Det hör till ovanligheten att Neo vaknar och går upp så tidigt. Men jag fick i alla fall vila lite till. Jag fick honom att lägga sig i sängen med mig framför tvn. Han låg faktiskt en bra stund alldeles stilla med huvudet på Olas kudde, Olas täcke på sig och napp i munnen medan han tittade på tv. Då kunde jag ligga och mysa under mitt täcke. Vågade inte riktigt gosa med honom så att han skulle bli störd. Jag tog ett kort på honom med mobilen och då störde jag stämningen och då började han röra på sig och gå runt i rummen. Vi gick ner vid halv åtta. Frukost, tv-tittande och försöka piggna till. Neo åt faktiskt bra med frukost idag – han åt en hel macka med smör, ett glas mjölk och sen smakade han av min fruktsoppa. Så bra var det längesen han åt till frukost. Ibland ratar han macka helt och hållet och ibland äter han ett par tuggor. Så då blev jag glad. = D Vid nio-halv tio började han gäspa och bli trött. Tidsmässigt stämde det med när han brukar gå upp annars och när han vill sova så det var inte så konstigt. Det skulle dock dröja ett par timmar till innan han fick sova. Men jag vet i alla fall att han kommer somna snabbt och sova gott. = D Han blev glad över att komma till dagis idag. Jag får en massa timmar med egentid då jag bara jobbar kväll och Ola och Neo är borta. = D Känns riktig skönt. Så det blir ett par timmars jobb ikväll och sen blir det väl att åka till Forserum antar jag. Denna dagen lär nog gå fort. Det är bra. Då går veckorna fort och jag kommer fortare framåt i graviditeten… = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar