onsdag 29 juni 2011

Vecka 8.

V. 8 (7+0)! <3

Neo: Han har skött sig mycket bättre idag. Mycket mindre utbrott. Har väl varit ett par utbrott under dagen men det är mycket bättre än igår. Men tror att det flesta utbrotten beror på om och när han har ätit. Mat kan visst göra mirakel. Han badade med dagis idag och han verkade ha skött sig bra. Han hade blivit arg när han skulle upp ur vattnet men det hade visst löst sig bra ändå. Men jag tycker bara att det är bra att han visar även den sidan för dagisfröknarna. För när vi säger att han har fått utbrott eller blivit arg så tror dem inte på oss riktigt för när han är på dagis är han alltid glad, gråter typ inget heller (om han inte slår sig) och lullar omkring på egen hand. Men här hemma kan han bli världens monster. Så bra Neo, visa mer av den ”onda” sidan på dagis! = D Nu på kvällen åkte vi till McDonalds för att äta. Innan dess hade han ett utbrott men efter maten så var han precis som den vanliga Neo är. Han ville sätta sig i bilen utan protester och man kunde prata normalt med honom. = ) Vi åkte till Huskvarna parken för att kolla på raggarbilar. Mötte på farfar Sivert där också. = ) Det var en del motorcyklar där också och jag tror nog att dessa var lite mera intressanta än bilarna för Neo. Han låter glad när han ser dem och han tittar blint på dem. = ) Så nästa gång det blir att köpa någon leksak till Neo så får det nog bli en leksaksmotorcykel. = D

Bebis: Varit en mycket lugn dag idag. Inga direkta krämpor. Dock har jag varit trött. De där tidiga mornarna börjar ta sig nu… = ( Usch. Sen även fast man säger och planerar för att gå och lägga sig vid tio som är en bra tid så händer något på vägen och klockan rinner iväg till elva. Sen när väckarklockan ringer så är man aptrött och snoozar flera gånger innan man i panik får göra sig iordning. *suck* Jag hatar dessa mornar!! = ( Idag fick iaf Katarina, Ted, Ebba och Linnea reda på att jag är med barn. Känns ändå rätt okej – inte för tidigt då jag faktiskt är i vecka 7+0 nu. Ju mer magen växer så tror jag nog att både Ebba och Linnea kommer bli uppspelta och glada. = ) De älskar bebisar numera. Katarina frågade lite och vi pratade om det och jämförde lite symptom och annat. Idag ringde jag till mvc också – har fått en tid den 22 juli. Så det är nästan en månad kvar, jag som trodde att jag skulle få gå snart då jag väntat så länge. Men men, denna månaden kommer nog att rulla på. Nu har jag iaf ringt. Ska väl ringa i nästan vecka och försöka få en vul. Ska säga att jag vill kolla hur många det är då min mage verkar ha växt plus att vi har tvillingar i släkten. Det borde vara en giltig anledning plus att det verkar inte som att dem är helt aviga till vul i nässjö. Jaja, jag är iaf glad och stolt över min bebis i magen och dens storebror! <3
Embryot är nu omkring 25 millimeter. Fingrar och tår kan ses tydligt men är fortfarande täckta med simhud. Överläppen skapas samt nästippen. Hjärtkonstruktionen är nu utvecklad och slår med 150 slag i minuten, det vill säga dubbelt så fort som hos en vuxen.

Dagens shopping: Två shorts och en t-shirt till Neo, en almanacka, en pocket och två pennor till mig. = D

Dagen steg: 2302.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar