torsdag 30 juni 2011

Brevet från Lillan.

v. 7+1. <3

Neo: Han kan hela visan ”Brevet från Lillan”. Han kan hela första meningen och den sjunger han: ”Pappa, kom hem. För vi längtar efter dig. Kom innan sommaren är slut." Sen sätter han det sista ordet i varje mening i resten av visan. Tror att han kan resten med bara att han tar sista ordet än så länge. Han blev glad när han hörde visan på stereon. Han lyssnar på samma skiva med samma visor varje kväll när han ska sova. Han kan även en del i den första visan – Min tand är lös. Han sjunger: Tandlös gumma på rätt ställe. Jag blev så stolt när jag hörde honom sjunga att jag började gråta. Han var nog stolt över sig själv med för det glittrade i ögonen på honom när han sjöng. Är det en professor eller en sångare vi har här hemma? Han har i vilket fall ett riktigt bra minne. Kommer ihåg sångtexter (hela såna), siffror och hur hans älsklingsböcker går. Min duktiga pojke! Jag är en stolt mamma så in i bomben!

Bebis: Haft en del stickningar och ont i ligamenten idag. Varit lite trött men det beror nog mest på vädret och alla tidiga mornar. En del illamående mot kvällen men har inte ätit så bra idag så beror nog mest på tom mage och aningens magkatarr pga det. Jobbade mellan halv två och sju och fick ingen middag eller nåt annat att äta på. = ( Är stolt över min mage och det som är därinne! <3 Längtar så tills jag får se ultraljud, känna livstecken och magen börjar bli rund och go. Det häftigaste är sparkar och buffar. Det är helt magiskt. Trots att det emellanåt kan göra rätt ont med. Men så länge man känner dessa sparkar så vet man att bebisen därinne mår bra och man kan vara lugn. Fram till dess är det ju så ovisst. Speciellt om man inte får något vul eller nåt heller utan får glatt vänta till vecka 18-20 på rutin-ultraljudet. Jag ska dock ringa nästa vecka och säga att jag måste ha ett vul för att kolla hur många det är därinne. Är lite orolig över att det skulle vara två i och med att jag (och tydligen även andra) tycker att min mage har börjat växa redan även fast det bara är lite grann. Tvillingar vore häftigt men det skulle underlätta om det bara var en stor bebis denna gången. Hoppas på att de på mvc går med på det bara. = /

Dagens steg: 6626.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar