tisdag 3 april 2012

Bara jag och Viggo vakna.

En ny dag är här. Än så länge är det lugnt i huset. Bara jag och Viggo som är vakna. = )

Jag har vaknat ett par gånger inatt och det är så trist. Jag skulle vilja sova utan avbrott. Men jag är helt enkelt för känslig för Viggos bök och stök i sängen. Sitter säkert i sen han var sjuk - hostade och kräktes. Han halvsov fortfarande när jag gick upp med honom för att sova för natten - matade, bytte blöja och tog på honom en pyjamas. Han somnade i soffan vid halv tio kanske. Sen gick jag och la mig runt halv tolv. Vaknade av att Ola kom hem och att Viggo var vaken strax efter sju. Så han kan sova hela nätterna nu! = ) Bara att ge honom mat tills han är mätt precis när vi ska sova, när han än har ätit förra målet. Det verkar funka!

Solen verkar vilja vara framme idag så håller det i sig så blir det en promenad i alla fall. Kan ju vara skönt att röra på sig lite och inte bara gå mellan hemma och dagis (2 min gångväg). = /

Får se vad dagen annars har att erbjuda. Nu blir det att njuta av tystnaden tills Neo vaknar. = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar