lördag 21 april 2012

Jävla hosta.

Hör Neo hosta inifrån hans rum. Det skräller om honom. Det är värst när han sover eller är nyvaken. Har han varit igång ett tag så är det löst slem som han hostar, det hörs en skillnad. Svårt att få i honom hostmedicin men han tar ventoline i alla fall. Tyvärr hjälper inte det så som jag skulle vilja. Egentligen hjälper inte ens kombinationen ventoline och theracough. Suckar tungt.

Sist vi var på vårdcentralen med Neo pga denna hosta han har vid varje förkylning så sa läkaren att vi föräldrar lider mer av hostan (störs på natten) än vad barnet gör. Trots att jag berättade om hur han låter, att den sitter i, att han har rosslat sen han va bebis och att han får panik när hostan är så intensiv och hård att han nästan kräks (han har kräkts pga hostan men nu va det längesen). Jag gillar inte alls den där läkaren... : ( Det enda läkaren gjorde va att lyssna efter rossel, inget annat.

Jag tycker så otroligt synd om honom. Min älskade Neo! <3

Nu har Viggo fått sitt "nattmål". Dags att sova. *snark* Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar