måndag 16 april 2012

En mycket bra dag!

Denna dagen har varit en av de bästa. Morgonen blev bra. Neo ville inte riktigt gå till dagis när han såg att pappa skulle vara kvar hemma. Men vi hade en hantverkare hemma så det gick ju inte riktigt att gå bägge två. Neo fick i alla fall sällskap av sin lillebror till dagis. Lämningen gick jättebra, inga problem - som vanligt.

Mötte upp Katarina och hennes hundar utanför och sen bar det av på en förmiddagsrunda. = ) Idag blev det en tur på 6,7 km för mig. Det känns nu i benen. Ont i ena knäet och benen kändes lite som spagetti där ett tag. Men skönt att ha gått en sån ordentlig promenad nu igen. Tyvärr ville inte Viggo sova så duktigt som han brukar göra  på promenaden utan låg mest och gnällde. Sen när jag kom in var han såklart vrålhungrig. Men efter det fick han sova ordentligt. = )

Blev lugnt fram tills det var dags att hämta Neo från dagis. Hämtningen gick bra - behövde inte bråka eller jaga efter Neo alldeles för mycket. Fick gosa lite med honom medan han satt och tittade på när de stora barnen spelade på dagisets smartboard. Han sa vilka bokstäver det var som kom upp. Fröken M tyckte att han var så duktig. = ) Viggo sov hela tiden i vagnen i hallen på dagis. Skönt!

När vi kom hem fortsatte Viggo att sova en stund i vagnen och Neo fick titta på en av sina favoritfilmer - Happy Feet. Han säger: pingvinerna som dansar. = ) Vi åt mat - jag och Neo, pastahjul och stekt falukorv. Neo älskar pastahjul. Han åt två rätt stora portioner med pasta och lite mindre av korven. Men det är så kul att se när han äter ordentligt och inte bara bråkar. T.ex. kastar mat omkring sig eller bara gladdar utan att äta något alls. Han skötte sig riktigt bra vid middagen. <3

När barnprogrammen var slut ville han sova. Han var beredd att gå upp på egen hand utan att jag sagt något. = ) Sånt uppskattas.Viggo hade somnat för en stund så han la jag i vagnen. Fixade välling, bytte blöja, läste två Kråke och vi ringde till Ola så att Neo fick säga godnatt. = ) Det tror jag uppskattades av Neo. Körde igång Bilar-sagan och sa godnatt. Inga skrik, inga protester (han sa att han ville komma upp en gång men inget som blev värre), inga tårar. Helt fantastiskt! Önskar att alla nattningar vore såhär. Gick väldigt smidigt. Viggo höll sig lugn i vagnen under tiden så jag slapp känna den stressen också.

Nu ska jag softa, titta på tv, gosa med Viggo och se om jag kan få ihop det sista på barnens virkade filtar. Mina pojkar har varit så snälla mot mig idag. Det uppskattas massor. En bra dag lyser upp och ger en den där viktiga energin som behövs.

Älskar mina pojkar! <2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar