måndag 2 april 2012

Ett mysigt uppvaknande.

Natten har varit bra. Somnade vid halv ett eller något efter att Viggo somnat efter sista matningen. Sen vaknade jag vid fyra-tiden av att han bökade och lät väldigt mycket. Men han var inte vaken och ville inte ha nappen. Testade att rapa honom för han slängde sådant med huvudet men han ville inte rapa och han vaknade inte då heller. Jag somnade om och vaknade vid kvart över sju av en jollrande bebis. = ) Fick ett leende när jag tittade ner i sängen. Så denna natten sov bägge barnen hela natten - bara jag som fortfarande är extremt lyhörd när det gäller konstiga ljud från spjälsängen.

Hann med att mata och byta blöja på Viggo innan jag gick upp för att väcka Neo. Som tur var så var han nästintill vaken när jag kom upp, det minimerar hans surhetsnivå under dagen extremt mycket. = ) Har till och med hunnit med att äta frukost också, plus sprungit upp och ner i trappan ett par gånger. Jagat efter Neo och tagit ner honom igen, mot hans vilja. Han vill väldigt gärna vara hos sin pappa men hans pappa ska ju försöka sova efter sitt arbetspass. Ja, inte funkar det att försöka förklara heller.

Nähä, nu måste jag skynda mig. Viggo ska läggas hos Ola, Neo ska kläs på ytterkläderna och sen drar han och jag till dagis.

God morgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar