fredag 20 april 2012

Lite shopping.

Neo hostade lite runt elva-tolv snåret inatt men inget som han vaknade av. Riktigt skönt! Så det blev en riktigt lugn natt mot vad jag hade förväntat mig. Men ikväll blir det ventoline och theracough för Neo. Han har hostat lite mera under dagen - hoppas bara att det inte blir värre. = ( Han snorar, är tröttare än vanligt och ibland när han hostar så skräller det om honom. Jaja, nu blir det i alla fall medicin för honom morgon och kväll. Håller tummarna för att det blir en lätt omgång och att den inte biter sig fast för hårt och länge.

Viggo sov bra inatt med. Somnade vid nio-tiden igårkväll (som han brukar numera), fick mat vid halv ett-tiden då vi gick och la oss och sen sov han fram till fyra-fem kanske (kollade inte direkt på klockan). Hämtade honom och la honom tillrätta bredvid mig och han somnade om direkt. När vi vaknade nästa gång var klockan nästan nio! Oj då! Viggo som alltid brukar vakna mellan 7.15 och 7.30 annars. Trevligt med sovmorgon! Viggo höll på med sina läten och gnölade och inifrån Neos rum hördes det som ett eko likadana läten. = D Aaaooo lät dem! = ) De är så goa mina pojkar!

Tror att Viggo kommer bli förkyld han med inom de närmsta dagarna - han är geggig i ena ögat och joxet på hans öra har blossat upp igen. Så blir att smörja och smörja med Locabase repair. Mirakelsalvan. = ) Hoppas på att jag hinner stoppa det innan det blir infekterat för jag vill inte att han ska behöva penicillin igen och att han får den där äckliga och dumma hostan igen. = (

Var i Jönköping ett par timmar för att kolla efter presenter till Neo. Det börjar ju närma sig den 16 maj nu. Tiden går fort... = / Hittade två grejer till honom plus att vi köpte två grejer från nätet igår till honom. Bara fundera ut nåt mer till honom. Denna gången var det svårt - mycket lättare när han fyllde 1 och 2 år. Nu är han i den där åldern där han är för liten för vissa saker men ändå för stora för "bebisgrejer". Hmm... Men det blir nog bra! Frågar man Neo själv så vill han ha tårta och presenter när han fyller år - men han kan inte säga vad han vill ha i presenterna. Hihi!
Hittade lite klädfynd till Viggo på KappAhl också. Han behöver byxor nu när han går över till en större storlek. Bodysar har han massor men när Neo hade storlek 62 använde han inga byxor alls då det var mitt i sommaren. Nu är det ju fortfarande kallt och det kommer snö fortfarande så byxor behövs fortfarande. Hittade tre byxor och ett set med byxor och collegetröja på en fyndsnurra. Köpte två par strumpor och en snuttefilt med ett lammhuvud till Viggo och 7 par strumpor till Neo på Lindex. Dåligt med vanliga byxor i storlek 62 på Lindex och HM i de färger som jag ville ha. Jaja, man kan ju inte alltid hitta rätt... = /

Känner att det börjar tjockna till lite i halsen på mig nu. Jaha, nu blir jag också förkyld. Jag blir alltid smittad av barnen. Även fast man känner sig alldeles eländig när man är sjuk så överlever man ju. Plus att jag tror att mensen har kommit tillbaka nu efter graviditeten men än så länge känner jag inte av någon mensvärk alls. Skönt för den delen. = D Här kommer lite bilder med...

Viggo gosar med sin nya kompis - Snuttelammet.


Viggos dumma öra!


Mina fynd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar