söndag 11 december 2011

Barnkalas.

v. 31+2! <3

Förmiddagen blev väldigt lugn. Slöade mest. Jag kände mig jättetrött och hade ont både här och där. Sen vid lunch åkte vi till Jönköping. Vi hittade inte det vi sökte efter - en ny onepiece till Neo. Hittade ingen först och när jag väl hittade så fanns det såklart inte i hans storlek. Ville inte köpa en likadan till honom. Den han har nu har blivit missfärgad, tyvärr. Så det fick bli ett par mjukisbyxor och en tjock tröja på coop istället till honom. Medan jag väntade på Ola inne på KappAhl kunde jag inte låta bli att titta på bebiskläderna. Nu är det rätt mycket julfinkläder till barnen men hittade flera stycken riktigt söta pyjamasar som jag ska kika på senare. I och med att bebisen kommer i februari så behövs det nog en del pyjamasar att gosa i på nätterna. Neo föddes ju i maj och han var/är en riktigt varm bebis så han sov i pyjamas den första månaden kanske men sen blev det alldeles för varmt. Han led verkligen av värmen som bebis. = ( Såg också att KappAhl hade mössar, tossar, "skor" till bebisar som var i sån typ som jag har tittat efter här och där. Så det blir nog en tripp till KappAhl framöver för lite bebisshopping. = D

Vi åt en god lunch på Majoren på A6. Jag tog en pastarätt, Neo fick köttbullar och potatis och Ola tog snitzel och potatis. Mot slutet åt vi alla tre från min tallrik - Neo tyckte bättre om min pasta och mina champinjoner än sina egna köttbullar. = ) Vi åkte till Olas bror efteråt och firade Neos kusin på 4 årsdagen. Han fick badkritor av oss. = ) Neo sprang omkring och lekte med allt och inget. = ) Vi åkte hem vid fem-tiden. Neo somnade på vägen hem - inte helt lyckat kanske... Men men, kan inte göra så mycket åt det. Jag bytte blöja och tog på honom pyjamas medan han tittade på ett Ozo och ett Bikupan medan han gosade i mitt knä och drack lite välling. Jag försökte läsa en saga för honom lite snabbt men, som det brukar vara, så bajsade han lagom då. Så det blev ett snabbt blöjbyte också. La honom i sängen och bytte om till min onepiece. Kom lagom ner till Bingolotto började. = ) Jag vann 100 kr på ettans bingo. Kändes ju sådär att fortsätta spela när man redan hade vunnit men ändå kul att vinna för en gångs skull. Har varit dåligt på den fronten de senaste gångerna.

Neo har fortfarande inte somnat så får väl se hur lång tid det tar. Hoppas det inte blir klockan elva i alla fall. Han ska ju till dagis imorrn... Blir nog en ordentlig promenad med Shiva imorrn när jag lämnat Neo på dagis - känns som att både hon och jag behöver det. Hoppas på bra väder och önskar att vägarna hade varit bättre plogade här emellan husen. Inte lätt att varken köra bil eller gå så som det är nu. Djupa spår och hård snö/is överallt. Bara det är bättre i februari - som det är nu skulle jag inte ge mig ut med barnvagn med Neo. Vill ju verkligen kunna gå ut och gå med bebisen sen när den har kommit.

Jaja, nu blir det att slappa. Kolla på Rederiet (börjar se ett slut på serien nu) och sy lite kanske. Eller skriva. Får se vad jag känner för. Blir i alla fall att lägga sig i tid ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar