tisdag 27 december 2011

Kvällens nöjen

Skriver ut färgläggningspapper till Neo på alla hans favoriter - Jake och piraterna, Oso, Händige Manny, Djungelhjul, Cars. Han vet inte riktigt vilken han ska börja med. Just för sekunden är det Oso, nästa sekund Sally, sekunden efter det Jake... Så håller det på. Men han är glad. Han har tagit en paus från sin tågbana, som han lekte väldigt länge med. Var precis att jag fick byta blöja på honom.
Jag vilar min onda kropp i soffan och läser Avig Maria. Riktigt bra bok som man kan ta lite av då och nu. Många tänkvärda saker som skrivs. En bok att läsa flera gånger...
Mycket som fixas och fejas här hemma just nu. Många nya idéer som byts med varann. Det blir bra. Det känns bra därinne, på insidan av huden. Nöjd, mycket nöjd. Jag ler från insidan och ut.
Bara våran bebis som fattas här hemma. Gudars vad jag längtar! Funderar mycket på vad som ska packas i bbväskan och hur länge man kan tänkas stanna på BB. Vill veta vem som ligger därinne. Kille eller tjej? Lik Neo? Personlighet? Vaken mycket eller sover hela nätterna? Vill ha ungen utanför magen nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar