tisdag 13 december 2011

Förbannade jävla halsbränna.

Nu kommer det ett riktigt gnällinlägg. Blä!!
Haft äcklig och rejäl halsbränna ända sen i morse. Jag har knaprat Novalucol så jag nästan tror att jag överdoserat plus tagit en rejäl "sup" gaviscon (20 ml). Men inte ett skit har hjälpt. Blir så trött av att ha halsbränna. Fick till och med olidlig halsbränna när jag dammsög. Jag har rätt mycket halsbränna annars men då brukar jag klara av det. Ibland funkar tabletter jättebra men annars kan ett glas vatten lindra tillräckligt mycket. Nu har det kvittat vad jag ätit eller druckit, hur många tabletter jag tagit. Den sitter som ett jävla klister i halsen på mig. När det har lugnat sig lite mår jag illa istället pga tabletterna eller att jag ätit/druckit för mycket. Sen kommer halsbrännan igen.
Denna dagen har varit pissig ur gravidsynvinkel. Nu på kvällen började jag rapa ägg också - då är det illa. Skitäckligt! Hoppas innerligt att det är borta när jag vaknar imorrn, eller åtminstone hanterbart. Inte kul när man försöker med allt men ingenting funkar. =' (
Neo somnade i alla fall hyfsat och i tid. Nattningen gick bra och han sov väl vid åtta eller nåt. Det är dagis för honom imorrn så då är det bra om han får sova. Han tyckte inte riktigt om den tidiga morgonen för han sov i tre timmar på dagen. Vilket han bara gör vid extrem trötthet eller sjukdom. Tur att han kom i säng tidigt på dagen så att det inte gjorde nåt. = )
Gjorde klart en födelsedagspresent förut. Ska bara fixa en ram men det gör jag lagom till födelsedagen. Men vad ska jag göra nu då? Vad är jag sugen på? Stort, smått, text, vuxen, barn? Ja du... Får fundera lite tror jag. Hade varit kul att få göra till nån annan för att den vill, inte bara för att jag inte har nåt bättre för mig.
Nu ska jag läsa ett par sidor och sen sova gott, hoppas jag. Förra nattens drömmar har sysselsatt mitt huvud ordentligt idag... Den stora frågan är: Skulle det verkligen vara så fel? Hmm, vet inte alls hur jag ska fortsätta eller lösa detta...
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar