måndag 19 december 2011

Sista mvc-besöket 2011.

Sådär, då var jag hemma från min lilla tripp till "staden". Gick en snabbis på stan innan jag gick till mvc. Kollade på KappAhl och Lindex. KappAhl hade inte riktigt det jag sökte så får ta det nästa gång vi är i Jönköping helt enkelt. Lindex hade flyttat sina lokaler så kollade in hur de hade det. En massa fina kläder till bebisar men det får vänta ett tag. De flesta kläderna är julinspirerade så ska vänta tills efter jul eller nyår. Blir väl lite reor och annat då. = ) Gick till garnaffären och fick med mig en av de färger jag hade tänkt mig.

Sen var det dags att dra sig till mvc. Barnmorskan är alltid lika trevlig. = ) Nästa besök är 9 jan 2012. Då ska vi gå igenom mina önskemål för förlossningen. Spännande! = )

Blodtryck: 141/81
SF-mått: 31 cm (+ 4 cm sen 25 nov)
Hjärtslag: 152 slag/min
Bebisens läge: Huvudet neråt men rörligt. (Jag hade rätt!)
Min vikt: 85 kg (+ 13,3 kg sen inskriv.)

Efteråt gick jag till Netto för att kolla om det fanns nåt roligt. Hade ca en halvtimme kvar tills bussen hem skulle gå. Hittade två gosedjur (ett till Neo och ett till Plutten), lite godis till mig och en liten flaska cola. Fanns diverse grejer men inget jag hade lust att lägga pengar på idag. Skulle ha kollat på en skjorta till Neo men tiden sprang iväg och jag tror nog att jag behöver Olas smakråd för det så att jag inte kommer hem med vad som helst. ; )

Allt kändes bra och det var en trevlig liten tripp. Nu är det snart dags att hämta Neo på dagis. = ) Får se vad han och jag hittar på tills Ola kommer hem. Var visst dags att besikta bilen idag - hoppas att den går igenom nu när den faktiskt har blivit fixad ordentligt. Väntar också på svärmor som ska ta med sig lite grejer till tippen åt oss. Skönt att bli av med lite grejer - nu är det bara lite ommöblering som gäller här. = D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar