tisdag 13 december 2011

Neos andra luciafirande på dagis.



Neo bröt ihop när jag skulle gå och sätta mig.
Han gick inte i luciatåget utan fick sitta i mitt knä en stund.
Han var knappt vaken när vi gick till dagis.
Men sen när barnen sjungit en stund frågade jag honom igen
om han ville sätta sig bredvid sin kompis S.
Han svarade ja och gick och satte sig på bänken. 
Kul att han ville va med en liten stund i alla fall.
Inte så fint med nappen i munnen
men ville inte bråka med honom.


Efter luciaframträdandet var det dags att äta "frukost".
Neo drack mjölk, åt pepparkaka och clementin.
Tur att han fick i sig nästan en hel banan innan.
Innan vi gick lekte han lite,
var svårt att få med sig honom hem.

Nu blir det nog en lugn förmiddag,
både Neo och jag är trötta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar