fredag 10 december 2010

Ännu bättre idag.

Bubblig mage men inte mer än så. Magen är i princip återställd. Illamåendet har varit konstant idag men det är en annan sorts illamående mot vad jag kände häromnatten. Detta kan man faktiskt stå ut med. Ett illamående som går att lugna med vatten, lite mat och vila. Men jag brukar ha sånt illamående när magen har varit i olag. Så hoppas att även det har lugnat sig tills imorrn. Kände mig lite svag i kroppen under morgonen/förmiddagen men det försvann sen. Neo var på dagis idag så jag fick lite egentid idag - den tiden tillbringades med att kolla upp böcker som jag vill låna på bibblan (självbiografier) och med en film (The reader med Ralph Fiennes och Kate Winslet). Hittade massor av böcker och filmen var riktigt bra. Den har gått på Tv1000. Var inne i Nässjö en snabbis då jag skulle lämna in närvarorapport till AMS. Det gick snabbt så jag hann med en snabbvisit på bibblan med. = D Lämnade in en hel hög med böcker och kom ut med typ fem böcker. Böckerna Elvis Presley, Plura Jonsson, Ozzy Osbourne, Marley och jag och den senaste av Ann Söderlund. Trevlig läsning! Tack svärmor för att du körde mig dit och hem!

Efter dagis har jag och Neo mest tagit det lugnt. Kollat på barnprogram, myst massor, vi har tränat på att dricka ur vanligt glas (gick bättre än vad jag trodde men han ska ha så bråttom), busat lite, ätit och skrattat. Det finns ingenting finare i världen än min son. I alla fall inte för mig. Vad skulle jag göra utan honom? Jag är så otroligt glad över att vi bestämde oss för att göra bebis, så otroligt glad över att jag orkade med hela graviditeten trots allt, att jag (otroligt nog) klarade av att föda denna underbara varelse som var större än vad jag trodde och att jag tog tag i mina problem och blev bättre under den första jobbiga tiden. Nu mår jag otroligt mycket bättre och jag älskar Neo med hela mitt väsen. Denna goa pojke som överraskar mig med nya saker varje dag. Jag ser fram emot resten av mitt liv med Neo och alla hans upptåg och äventyr. Det finns inget som jag har upplevt som kan slå detta och då har jag bara varit mamma i 1½ år. Vart ska detta ta vägen?

Underbara, vackra och goa pojke! Din mamma älskar dig så förbannat mycket!! <3


Kollat på idol, ätit varma mackor - nu chips och fanta. Resultatet av idol blir att titta på i sängen. Hoppas på att Ola vågar skeda lite med mig ikväll då... Kan ju alltid hoppas. = ) En lång helg framför oss men jag och Neo får göra det bästa av det hela. Hoppas på soliga dagar med lite pulkaåkning kanske? = ) Annars blir det andra aktiviteter! Bara jag får vara med min Neo så blir jag glad. = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar