torsdag 9 december 2010

Bajsdag!

Kräktes inatt. Djävulsk halsbränna hela förmiddagen plus illamående pga det. Rapade surt. Men när halsbrännan försvann släppte illamåendet. Tarmarna krampade hela dagen och jag var svag i hela kroppen, så att gå eller stå för länge var inte att tänka på. Sitta i soffan och softa var det enda som funkade för mig. Jag trodde att Neo skulle vara på sitt allra djävligaste humör och trotsa massor just för att jag inte skulle orka med det. Men, kors i taket, han gjorde bara ett par småhyss och han lyssnade när jag sa till honom. Han var riktig gosig och satt eller låg hos mig i soffan mest hela tiden. Vi mös massor med filt och tittade på barnprogram. En riktigt mysig dag trots ont i magen och pissigt mående.

När Ola kom hem blev Neo som en annan unge ungefär - han började stimma massor. Han var överallt och då trotsade han lite mera. Det var ju tur att jag fick den lugna Neo annars hade Ola fått komma hem från jobbet direkt. Jag orkade med dagen och jag trivdes med min lilla gosboll.

Efter ett par kvällsmackor blev magen en aningens bättre. Men bara det att halsbrännan försvann gjorde massor. När jag sen låg i sängen för att sova krampade tarmarna lite grann fortfarande. Då la jag händerna på magen och masserade lite lätt. Lite tryck men inte så mycket att det skulle göra ont. Det var riktigt skönt och efter en stund sov jag gott... = D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar