lördag 11 december 2010

Hänt idag...

Jaha, vad har hänt idag då. Neo och jag har läst Barbapapa, tittat på barnprogram, myst i soffan, ätit och busat. Jag började i Ozzy Osbournes självbiografi idag. Jag tycker att det är riktigt intressant att läsa om artister även fast jag kanske inte är en direkt fan av deras musik. = ) Vid 15 kom en snubbe hit och köpte vårat gamla kylskåp. Bra! Behöver både pengarna och utrymmet i garaget. Nu ska vi bara bli av med vår gamla diskmaskin också. Svärmor och Otto svängde in här en kort stund och hälsade. Mellan 17 och 18 kom den bråkiga och gnälliga Neo fram - började väl bli trött antar jag. Skulle göra saker som han inte får, ville ha saker som han inte får leka med och ingenting var bra för den lille mannen. När han hade druckit vällingen strax efter 18 så var han riktigt seg. Jag satte mig med honom i soffan och myste lite. Ville vänta med att lägga honom tills Ola kom hem - Neo har inte fått se sin pappa på två dagar nu. Så jag tyckte att dem åtminstone kunde få se varann och säga hej. Neo blev glad av att se sin pappa (som han ropar efter om dagarna) så Ola fick byta blöja och lägga honom ikväll. Mysigt tror jag nog.

Två nya grejer från Neos sida:
* Neo står och tittar i en av sina Barbapapa-böcker. Jag frågar honom vart Barbapapa är? Han slår med hela handen just där Barbapapa är. = ) Det har hänt flera gånger att han visar direkt på det jag frågar om. Duktig kille!

* En period när Neo var under året pussades han och gosades väldigt mycket. Men sen slutade han med det när det kom upp roligare grejer. Men nu har han lärt sig att pussas igen. Så mysigt! Jag frågar honom om han vill ge mig en puss samtidigt som jag plutar med munnen mot honom. Han kommer fram mot en med munnen och sätter den mot min mun. Sen ler vi båda två. = D Frågar man för många gånger går det inte men 1-2 pussar åt gången funkar. = D Min sötplutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar