onsdag 29 december 2010

Dagsrapport!

Nu, kanske, Neo har somnat. Han var tyst ett bra tag vid halv nio tiden. Men för en stund började han låta igen. Jag vet inte om han sov då eller om han hittade nåt intressant att pula med. Jag var uppe en gång och Ola var uppe en gång. Nu har han varit tyst ett tag igen. Hoppas att han har bestämt sig för att ge upp nu och sova. Hoppas att det är något så enkelt som att det är hans sista tänder (längst bak) som bestämt sig för slutspurten. Idag har han bajsat massor av gånger, det har luktat massor och en gång (på IKEA) bajsade han igenom. Helt sanslöst! Är riktigt trött på allt nu.

Sjukdomsstatus idag:
Jag har känt mig stressad hela dagen. Illamående från och till. Klump i magen. Huvudvärk. Ont i tarmarna. Mensvärk/magknips känsla. Jävligt ont i ryggslutet - som jag brukar ha.

Neo har bajsat löst. Gnällt.

Minnesvärda ögonblick:
Neo fick springa omkring inne på Citygross. Katarina släppte lös honom, utan att tänka på konsekvenserna. Han sprang i full fart mellan hyllorna. Han var så glad och njöt i fulla drag. Han var inte så intresserad av alla varorna, som tur var, utan njöt av att få springa fritt. Katarina passade honom tills Linnea också ville gå på golvet. Jag gick efter honom. Även L och O passade honom. Inte så lätt att säga åt en vild 1½ åring vart han ska gå och att han inte får röra vad som helst. Men det gick bra! Han blev lite sur när jag tog honom och satte honom i vagnen. Men det gick över snabbt.

Idag är jag tacksam för...
... min sons ljuvliga skratt och nöjda ansikte.
... att vi har blivit friska från magsjukan. *peppar peppar*
... nya dagbokspennor och ett nytt xboxspel.
... min söta mamma. <3
... att vi har en hittills fungerande bil med värme i.
... Mia Skäringers bok "Dyngkåt och hur helig som helst".

Klagomuren:
... ett nytt dataspel som vägrar starta.
... magont, ryggont, ångest, illmående.
... bilstrul hela jävla tiden.
... pengbrist, jobbrist, depression.
... jävla bajsblöjor.
... skrikande unge vid nattning tredje kvällen i rad. Vad göra?!
... kaos hemma. Måste städa, men vem orkar börja? Vart börjar man?
... inte orka leva-tankar.
... oro över att även denna månaden ska vara ofruktsam. =´(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar