måndag 27 december 2010

Magsjuka + bebisverkstan!

Vaknade strax innan tre. Nåt känns inte bra. Märker att Ola är vaken och jag hör att han rapar och sväljer. Han klagade på konstighetskänsla på kvällen - han kände sig lite dålig men kunde inte sätta fingret på det. Frågade hur det var med honom. Han hade inte sovit nåt alls och rapade hela tiden. Han mådde inte direkt illa men hans rapar luktade kräks. Direkt när jag fattade läget blev jag nojjig, tankarna var på högvarv. Jag blir alltid inbillningssjuk vid illamående och kräkningar. Var dock lugn när Neo var sjuk trots att det var jag som höll honom, tröstade, torkade spyor, tvättade honom, bytte blöjor, slängde ut nerspydda sängkläder osv. Men nu var jag på helspänd för varenda ljud som kom från Ola. Skulle han kräkas? Fick så satans ont vid ena äggstocken när jag låg där i sängen och nojjade och jag var pigg, så bestämde mig för en tripp till toan nere (ifall Ola skulle behöva toan uppe under tiden) och passade på att röka. Då var jag långt borta från kräkljuden och slapp äcklas. Det var skönt med frizonen nere i källaren. Hör vatten som spolas. När jag kom upp frågade jag hur det var. Då hade han precis spytt. Jaha, då var det igång. Jag erbjöd mig frivilligt att ta soffan. Kommer verkligen inte kunna slappna av bredvid honom. Usch! Men än så länge mår jag bra. Hoppas bara att min sjuka, om jag får nån, väntar tills Ola blir bättre så att någon orkar ta hand om Neo. Tredje året i rad som kräksjukan härjar hos oss runt jul. 2008 blev vi sjuka och lagom friskförklarades på julafton, 2009 åkte Neo på någon magsjuka nån vecka innan jul men hann bli frisk till julafton. Nu blev Neo sjuk två dagar innan julafton och skulle ha friskförklarats natten till juldagen men han var väldigt gasig och lös i magen på juldagen så han var fortfarande inte pigg. Idag har han varit trött, gosig och bara velat sova eller vila i soffan/hos oss. Inte lika gasig, mest små fisar men fortfarande lite lös i magen. Så får väl se framöver. Hoppas på en trevlig nyår med goda vänner men är det sjukstuga här får det duga lika bra med mys i soffan framför tvn.

Denna barnlängtan mitt i allt kaos. Vi hade oskyddat sex den 24:e, 25:e och 26:e. Men nu lär det väl dröja innan vi kan ha sex. Fan!! Har ÄL runt den 30:e. Hoppas på att vi kan ha sex snart igen. Vill så gärna ha ett litet septemberbarn! Jag ser tjocka, härliga magar överallt. Inte alls påfrestande eller så... *morr* Att detta skulle vara så jävla jobbigt då. Varför kunde det inte ha tagit sig direkt för?! Dock var jag inte mogen de första två försöken i somras. Men nu är vi ju inne på det tredje som verkligen är på riktigt. *suck* Ser tiden flyga förbi utan någon bebis i magen. Hoppas bara att det inte tänker ta ett år.
Fick, som skrivet, ont vid ena äggstocken förut. Var öm när jag tryckte där och smärtan var påtaglig. Var kissnödig men inte akut. Gick inte över efter toabesöket och känner av det fortfarande. Det kan va ÄL men också bero på annat. Är det ÄL så har vi turen på vår sida men vore ju bra om vi kunde ha sex under dagen också. Men det är nog inte Ola så pigg på efter denna natten. Jaja... Ska väl försöka slumra lite nu trots att det bara är 3 timmar kvar tills det är dags att gå upp. Annars får jag vila när Neo sover middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar