onsdag 8 december 2010

En fikadejt.

Har precis lämnat Neo på dagis. Var kvar lite längre och tittade på när Neo målade sin månadsteckning. Han visste precis hur han skulle göra och det var så roligt att se. Fina teckningar blir det som får sitta i hans pärm. Min duktiga kille! Dock har han börjat bli ledsen igen när jag säger hej då och går. Allting har gått jättebra och inget gnäll och inga tårar sen september (då han gått på dagis i en månad). Men nu har han börjat bli gnällig hemma och vill gärna inte att varken jag eller Ola går ifrån honom, vad vi än ska göra. Så det är väl någon separationsångest som har kommit.

När jag gick iväg så hade jag sällskap av en annan mamma en bit på vägen. Vi började prata om allt och inget. Speciellt alla rykten och skitsnack som går i dalen om henne och hennes familj. Fick veta sanningen. Jag önskar att folk kunde ha bättre saker för sig än att prata skit om andra. Men det är väl så människor är antar jag?? Fast det är skillnad på skvaller och skvaller. Jag skvallrar gärna men när det blir mera som mobbning så drar jag mig ur. Sånt pallar jag inte med.

Så imorrn ska jag och Neo på fikadejt vid halv tio. Ska bli spännande. Riktigt kul att träffa lite folk här och faktiskt umgås med dem. Inte bara säga hej när man lämnar och hämtar barn på dagis. Hoppas på att det blir fler gånger - både med och utan barn. = )

När jag hämtar Neo sen blir det lite julfika. = ) Trevligt, trevligt. Nu ska jag fixa mig lite frukost och sen fortsätta titta på Sensing Murder på Viasat On Demand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar