onsdag 29 december 2010

Rubbade nattningsritualer.

Idag ska det tvättas. Usch, hatar att tvätta och hatar våra stora tvättberg. Ond cirkel. Men ska försöka att tvätta så mycket det bara går. Jag måste orka.

Det verkar som att våra nattningsritualer har rubbats. Neo känns otrygg. Vill inte bli lämnad, ens för ett par minuter. Mer mammig och pappig. Ibland duger inte ens jag - han som varit som en igel på mig sen han föddes. Han blir hysterisk - gråter och skriker så att han nästan kräks. Igår blev Neo lugn och tillslut somnade bara för att Ola satt hos honom. Så vi får väl testa. Sitta hos honom. Inte nödvändigtvis prata med honom, bara vara där. Så att han kan bli en trygg kille snart igen. Tycker inte alls om att han ska stå timme efter timme och skrika sig blå medan vi står helt handfallna och prövat allt. Sånt här gör mig tokig. Sen vill inte jag sitta för länge där. Vill göra mitt. Men nummer ett är förstårs att Neo ska somna lugnt och skönt. Hoppas allt löser sig. *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar