torsdag 30 december 2010

Mirakel kan ske.

Mirakel kan ske. Neo fick välling vid halv sju-tiden. Han fick först sina vanliga 200 vatten men när dem var slut blev han arg och sa Nänne flera gånger. Så jag gjorde 100 vatten till och han slukade det direkt. Sen blev han trött och gosig. Han tog nappen och la sig i soffan. Då gick jag upp med honom. Han satte sig i sängen och var lugn. Jag busade med honom först. Satte igång sagan - bytte till Prinsessan och grodan. Sa godnatt och gick ut. Inte ett knyst har det kommit från honom. Så nu kör vi på mer välling, om han inte är nöjd efter 200 vatten. Sån frid, sånt lugn. Så otroligt skönt med en lugn nattning och en hel kväll att stressa av på. Lovely!!

Idag är jag tacksam för...
... en lugn och skön nattning.
... kvalitetstid med mamma.
... en ny fungerande bil.
... goda varma mackor.
... Neo som sprutar ur sig nya ord hela tiden.
... rena underkläder.
... synen av mamma som leker med Neo.
... att jag hittade en ny grej på Dancecentral - man kan se hur många kalorier man förbränner när man dansar.

Klagomuren:
... ett nummer ifrån 1 miljon på Bingolotto för både mig och Ola.
... Neo har gnällt större delen av dagen. Öronskav!!
... orkeslösheten verkar ha bosatt sig i min kropp.
... stressen över att mensen kommer nästa månad.
... bebislängtan som skriker i varje cell av kroppen. Vill!!
... saknad efter gamla minnen som väller upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar