måndag 29 augusti 2011

Halsbrännan från helvetet.

v. 16+3. <3

Inatt blev Neos kompis Theo storebror till en kille. = ) Grattis Elin och Patrik till pojken!

Bebis: Jag tror att jag har fått graviditeteshalsbränna nu. Har sluppit min vanliga halsbränna länge nu och endast fått den när jag gått och lagt mig eller ätit något väldigt olämpligt. Men idag har jag fått halsbränna av juice och en smörgås med påläggskorv på. *hmm* Juice har jag kunnat druckit förr men i lagom mängd men nu kan jag inte dricka ens en klunk förrän halsbrännan kommer. Jaha, nu blir det att ha Rennie närmare mig än tidigare och inte bara på sängbordet. *urk* Denna gången kom den i alla fall 2 veckor senare vilket jag verkligen inte trodde med tanke på mina andra magproblem.

Neo: Inatt klockan 2 vaknade jag av att Neo grät i sitt rum. Så det var bara att ge sig upp. Ola reagerade inte först. Jag pratade lite med honom, läste Kråke för att se om det kunde lugna honom men han började gråta direkt när jag slutade läsa men sen fick han gosa en stund mellan oss. Efter ett tag gick Ola in med honom igen och då grät han först. Ola sa sen att han kommer snart och gick ut. Då blev Neo tyst. Ola ljög alltså för Neo och även fast jag inte alls tyckte om just den grejen så var Neo tyst sen resten av natten med ett undantag. När vi trodde att han hade somnat så gick Shiva in i hans rum och då hörde vi: ”Hej Shia!” Men det blev inget mera än så, mycket skönt. Jag tror att han vaknade av en mardröm… = ( Tycker inte om det då han gråter sådant och vad man än gör så blir han inte lugnare.
Somnar snabbt, lugnt och tyst trots en massa bråk, skrik och tårar då han insåg att det var läggdags. Min älskade pojke! <3

Jag var måttligt road när väckarklockan ringde kvart över sex på morgonen. Jag vet inte hur länge Neo var vaken men det var ett tag och sen tog det evigheter för mig att somna om då jag blivit för pigg. = ( Inte alls kul. Sov mellan 23.30 – 02.00. Sen kanske mellan 4.00-6.15. Jättekul!! = ( Var skittrött mitt på dagen så småslumrade ett par minuter innan det var dags att dra till jobbet igen.

1 kommentar:

  1. Jag har också "ljugit" så för tjejerna. Och säger man att man kommer in om en stund, så har dom redan somnat.

    SvaraRadera