lördag 20 augusti 2011

Letters to Juliet.

v. 15+1. <3

Neo: Det gick mycket bättre idag än igår med Neo. Han var lugnare, gjorde inga hyss och lyssnade bra. Han blev lite sur vid läggning men med lite övertalning så gick han med på att sova och somnade inom en halvtimme. Sen sov han i två timmar ungefär. Riktigt skön egentid! Han åt bra till middag och verkade tycka att det var roligt med fjärilsmakaroner. = D
Nya ord: köket. Så tydligt och klart. Det bäst uttalade ordet han har sagt tror jag (förutom de enkla mamma och pappa).

Bebis: Jag läste om vad som händer i vecka 16. Omföderskor kan börja känna av fladder och sånt. Ibland tycker jag att jag känner av en liten kittling, en liten rörelse och även det där lilla onda som kommer och går på specifika ställen. Nervryckningar brukar komma längre upp i magen. Men dessa små, små rörelser har vart därnere där bebisen ligger. Läste också att nu börjar bebisen höra ljud utifrån så vid ett lugnt tillfälle ska jag nog köra igång musik i hörlurar och sätta vid magen. Kanske att det blir mer rörelser då, tydligare? Neos första sparkar kom som tydligast när jag spelade Guitar hero, då var jag i vecka 17-18. Jag hade känt nån form av vibration nån vecka tidigare. Värt ett försök! = D Längtar ju så dant…

Dagens film: Letters to Juliet. Den bästa filmen jag har sett på väldigt länge inom kärlek och romantik. Den var så otroligt bra! En riktig ”tjejfilm” så att säga med kärlek från början till slut. Inte bara någon tillfällig utan ren och skär äkta kärlek som övervinner många, många år och hinder. Av mig får den helt klart högsta poäng!! <3

En liten notis: Har haft ont i halsen från och till idag. Känns bara skumt. Har egentligen inte ont när jag sväljer som vid halsont utan det är något konstant ont som sitter längre ner i halsen, vid struphuvudet. *usch* Hoppas att det gått över tills imorrn och att jag inte drömmer såna här konstiga drömmar igen. = (

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar