fredag 19 augusti 2011

Jag i upplösningstillstånd.

När jag kom på att Neo inte skulle till dagis idag så fick jag tänka om i och med mina planer på att ha i alla fall 3 timmar på mig att plocka och städa här hemma. Men han sover ju 1-2 timmar mitt på dagen så då kan man passa på att göra det värsta, tänkte jag… MEN den lilla ungen ville inte sova middag… Så jag fick plocka lite grann och sen dammsuga det värsta. Sen fick jag anse mig färdig för idag. *suck* Vi tog en lång sovmorgon idag, alldeles för lång så därför blev allting annat helt fucked up. Skönt med sovmorgon men det var inte så smidigt sen när man hade en speedad son här hemma. Han var överallt och ingenstans när klockan var 15. Då han brukar vara utvilad av en liten tupplur. Jag var i upplösningstillstånd. Jag var helt slut. Jag var så arg, så trött, så off. När Ola skickade ett sms och sa att han skulle komma hem tidigare blev jag själaglad! Räddaren i nöden skulle komma! Neo blev lugnare av att äta lite middag, det blev även jag. Vi åkte och handlade och Neo hann sova fem minuter i bilen. Han skötte sig i affären och det var riktigt skönt. Han höll sig vaken på vägen hem. Strax efter sju gick jag från hans rum och då var han seg. Det hördes inte ett ljud från hans rum efter det så jag tror nog att han slocknade rätt snabbt.

Dagens Neo: Precis innan vi skulle gå upp och lägga Neo öppnade han Shivas mattunna. Jag ville stoppa honom först för jag tänkte att han skulle hälla ut allt på golvet eller i hennes vatten. Men han hällde det i hennes matskål – han gjorde om det tre gånger. Jag sa att han var snäll som fyllde på hennes mat. Men sen tog han ett par matbitar och slängde i hennes vatten. Då blev jag arg! Varför kunde han inte bara ha hållt sig till att ge henne mat?! *suck* Sen fick han sin nya motorcykel och nästan det första han gör är att köra med den i Shivas vattenskål. Då tog jag den ifrån honom direkt. Sånt tolererar jag inte! Varför måste han alltid gå för långt?!

Dagens film: Scream 4 – en bra fortsättning på de andra filmerna. Oväntat slut, helt klart. Men det märks att man är lite äldre. Man blir inte rädd längre. När jag såg första och andra var jag riktigt rädd och äcklad när jag såg dem. Men nu reagerade jag inte ens. Jaja, trevligt tidsfördriv i alla fall.

Nattens dröm: Vi var på en marknad i en lagerbyggnad. Massa stånd som sålde allt möjligt och en del uppträdanden. Jag gick själv först och letade efter Ola för jag ville inte gå själv. Jag ringde honom en gång men han sa aldrig var han var. Jag träffade på mamma och Katarina i vimlet. Jag försökte komma till något entréplan men gick bara ännu längre in i smeten. Jag köpte korsstygnstavlor och ramar. Jag tittade på bebiskläder. Sen var jag tillbaka på samma ställe fast då hade jag Neo i vagn också. Ola var fortfarande borta. Jag hittade aldrig honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar