måndag 15 augusti 2011

Neo förändras på ett ögonblick.

v. 14+3. <3

Dagens jobb: Mellan 11 och 16.30. Tjejerna var hemma från dagis så då kunde jag jobba tidigare på dagen istället. Hade jobbat mellan 14.30 och 18 egentligen. Sen jobbade jag igen 2 timmar så att jag kan gå hem tidigare på torsdag. = D Känns nice! = D

Dagens Neo: Först var han beskedlig och snäll, vi satt i soffan och gosade emellanåt. Han pratade och busade med mig men på en vettig nivå. Sen helt plötsligt slår han om. Han kommer emot mig med knytnäven och slår mig först på armen och sen går han på händerna. Kanske för att få igång mig? Jag sa till honom direkt vid första gången att man inte får göra så och jag blev jättearg. Satte honom i ”hörnet” vid matsalsbordet, bakom garderoberna. Men varenda gång jag säger åt honom, skriker på honom, sätter honom i ett hörn osv. så skrattar han bara och fortsätter. Efter det skulle jag byta blöja på honom och direkt börjar han sparka på mig. Jag säger till honom och håller fast honom en liten stund för att få kontakt med honom. Men han bara flinar, skrattar och fortsätter sparka så fort han får chansen. Jag vet verkligen inte hur sjutton jag ska göra! När han skrattar så känns det som att det inte går in i huvudet på honom att det han gör är fel. Jag vill att han ska veta att det är fel och oacceptabelt att slåss, vem det än gäller. Men hur sjutton ska jag göra så att han fattar att det är allvar? Att jag menar det jag säger? Behöver verkligen råd! För tydligen funkar det inte att prata med honom eller att säga till honom, vare sig jag pratar i normal ton eller skriker på honom. *suckar tungt*
Neo har en typ pekbok med stora bilder och sen vad det är för nåt i text under bilden. Det är en massa vardagliga grejer som skor, boll, keps, ryggsäck, klocka, bil, tåg osv… Denna boken är en stor favorit. Nu vet han vad nästan alla heter utan att man behöver hjälpa honom. Han bläddrar fram och tillbaka i den där boken och tycker att det är lika roligt varje gång. Nu vid läggdags tittade han i den boken en gång. Sen i början av boken finns en del av dem i små bilder i en lång rad. Då upptäckte han tåget. Han sa: Onej, tåt botta. Sen bläddrade han i boken igen. Hittade tåget och sa: Dä ä tåt! Överlycklig. = D

Dagens bebis: Har nog någon form av träningsvärk i magen då den känns ”trött” emellanåt. Tror att den växer till sig riktigt ordentligt nu. Läste mig till att nu växer livmodern uppåt och utåt så det är väl nu bebismagen börjar ta form antar jag. Häftigt men det känns. Sliter och drar, känns som en tung klump mitt fram där bebisen ligger och sen känns hela magen trött. Det går ju över sen lite mera när magen har tagit form och bebisen har flyttats uppåt i magen. = D Längtar tills jag är i vecka 18 typ, då har man mera mage och förhoppningsvis har bebisen börjat sparka så att man känner av den mera. Tog kort på magen idag med. Tänkte ta kort i så nära dag som möjligt mot när jag tog med Neo. Jag tog kort i vecka 14+3 med Neo också. = D Kul att jämföra sen. = D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar